خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر غرب تهران:

تفسیر غیرحقوقی مبانی طرح‌های اشتغال/انبوهی از محرومان خلق می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۱۳۲

دبیر خانه کارگر غرب تهران می‌گوید دولت در طرح‌های اشتغالزایی خود یک تفسیر مغلوط، معیوب و غیرحقوقی دارد از قانون کار ارائه داده است که موجب خلق انبوهی از محرومان می‌شود.

«اکبر قربانی» دبیر خانه کارگر غرب تهران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: طرح مهارت‌آموزی در محیط‌ کار واقعی مبنای قانونی مشخصی ندارد و با فصل پنجم قانون کار در تغایر است.

قربانی با بیان اینکه در فصل پنجم قانون کار، حقوق کارآموزان تشریح شده است، گفت: در فصل پنجم، مهارت‌آموزی و هر آنچه که مد نظر دولت است ذیل عناون کارآموز درج شده و کارآموز مشمول مصوبات شورای عالی کار می‌شود.

دبیر خانه کارگر غرب تهران با بیان اینکه آوردن تنش از حاشیه به متن در حقوق کار، جوینگان کار را شدیدا از خود متاثر می‌سازد، اظهار داشت: باید پرسید که اگر هدف از این طرح‌ها توسعه انسانی است پس چرا بعد انسانی آن تا این میزان کمرنگ شده است؟

وی تفسیر دولت از این دو طرح را مغلوط، معیوب و غیر حقوقی دانست و افزود: این در شرایطی است که دولت هم طرح کارورزی و هم این طرح‌ها را با قانون کار و الزامات آن تطابق نداده است.

دبیر خانه کارگر غرب تهران در ادامه با بیان اینکه پرداخت یک سوم حداقل دستمزد به کارورزان به مدت ۲ سال هیچ معنایی جز استثمار آنان ندارد، افزود: با ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان دستمزد حتی کرایه راه کارورزان درنمی‌آید در این شرایط دیگر نمی‌توان معنایی جز استثمار از آن برداشت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز