خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

«بازگشت امنیت شغلی» نیاز مُبرم کارگران/ در انتظار برگزاری «جلسه موعود» هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۱۹

حسین حبیبی از انتظار فعالان کارگری برای برگزاری نشستی در وزارت کار با هدف ساماندهی به مساله امنیت شغلی خبر داد.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر لزوم پرداختن جدی به مبحث امنیت شغلی کارگران گفت: ماده هفت قانون کار که به بحث امنیت شغلی پرداخته، نیازمند بررسی و کار جدی است و بایستی روی تبصره‌های یک و دو آن و همچنین تدوین راهکارهای جلوگیری از عدول از این ماده قانونی، بحث و غوررسی شود.

حبیبی ادامه داد: در همین راستا و با محوریت امنیت شغلی، قرار بود جلسه‌ای با حضور تشکل های کارگری در وزارت کار برگزار شود که خودِ وزیر هم وعده داده بود در این جلسه شرکت می‌کند.

این فعال کارگری تاکید کرد: هفته هاست که اسامی شرکت‌کنندگان در جلسه که اعضای سه تشکل عالی کارگری هستند، به معاونت روابط کار وزارت کار ارائه شده و در انتظار برگزاری این جلسه هستیم؛ معاونت روابط کار وزارت کار پیش از عید فطر در نشست با فعالان صنفی کارگری وعده داد که همین روزها این جلسه برگزار خواهد شد.

حبیبی افزود: امیدواریم هماهنگی برای برگزاری این جلسه زیاد به درازا نکشد و همچنین امیدواریم در این جلسه  با مشارکت کارگران و دولت  بتوان با بحث روی تبصره یک و دو ماده هفت قانون کار، معضل امنیت شغلی را برطرف و ابزار لازم برای اعمال حاکمیت کارگر در عقد قرارداد و  الزام کارفرمایان به رعایت امنیت شغلی تدوین شود.

وی با بیان این که در سالهای گذشته به بهانه های مختلف امنیت شغلی کارگران در معرض خطر قرار گرفت و به تاراج رفت، افزود: در حال حاضر نیز با ارائه طرح‌های کارورزی و مهارت آموزی، آنچه از تَتَمه امنیت و ثبات برای کارگران باقی مانده، در آستانه اضمحلال و نابودی کامل قرار دارد و بایستی هرچه سریعتر هم جلوی این دست طرح‌ها را گرفت و هم امنیت شغلی به تاراج رفته را به کارگران بازگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز