خبرگزاری کار ایران

شماری از کارگران هفت‌تپه مطرح کردند؛

وعده بازنشستگی پیش از موعد هنوز محقق نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۸۰

ده روز از وعده قائم مقام مدیر عامل مجتمع نی شکر هفت تپه برای رفع مشکل بازنشستگی ۳۴۱ نفر از کارگران می‌گذرد اما هنوز سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی هیچکدام از کارگران موافقت نکرده است.

منابع کارگری در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه  با اعلام این خبر به ایلنا می گویند در تاریخ یکم تیر ماه امسال «سیامک افشار »قائم مقام مدیر عامل مجتمع نی شکر هفت تپه  در حضور برخی مسئولان به کارگران بازنشسته معترض نی شکر هفت تپه گفته است که  مشکل بازنشستگی آن‌ها را حل کرده است.

وی افزود: با این حال پس از گذشت ۱۰روز، هنوز سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۳۴۱ کارگر مجتمع نی شکر هفت تپه  موافقت نکرده است.

این کارگر  ادامه داد: افزایش بدهی های مالی مجتمع نی شکر هفت تپه به سازمان تامین اجتماعی  به ۲۳۰میلیارد تومان رسیده است که  حدود ۵۰میلیارد تومان از بدهی های مذکور مربوط به مدیریت  فعلی است که از اسفند ماه سال ۹۴ مسئولیت این شرکت را بر عهده گرفته اند.

این فعال کارگری در تشریح جزئیات مشکل بازنشستگی این کارگران گفت: شغل کارگران مورد نظر جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود و برای همین آنها خواهان استفاده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد هستند.

از قرار معلوم ترک کار این کارگران طبق قانون از اسفند سال ۹۴ صادر شده است اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی از سوی کارفرما از آن زمان  هنوز با مشکل برقراری مستمری بازنشستگی مواجه هستند و برای همین هر چند روز یکبار دست به اعتراض صنفی می زنند.

وی با بیان اینکه پیش از این شمار قابل توجهی از کارگران شاغل در مجتمع نی شکر هفت تپه توانستند به همین شیوه بازنشسته شوند،  در ادامه افزود: ظاهرا سازمان تامین اجتماعی  تا این لحظه به دلیل مسائل مالی با در خواست  بازنشستگی کارگران  مجتمع نیشکر هفت تپه مخالفت کرده است.

این کارگر بایادآوری اینکه کار‌شناسان هزینه مالی مربوط به بازنشستگی ۳۴۱ کارگر نی شکر هفت تپه را بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان برآورد می‌کنند، افزود:کارگران مورد نظر که از زمان بازنشستگی آنها حدودا ۱۵ ماه گذشته  تا به امروزبلاتکلیف بوده و هیچ گونه در آمدی برای گزران زندگی خود ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز