خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران فرش‌بافی در انتظار اصلاح ماده ۷ قانون کار هستند/صنعت فرش‌بافی دچار رکود دائمی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۷۹

یک فعال کارگری می‌گوید اصلاح بند یک از ماده ۷ قانون کار جزء مطالبات اصلی کارگران قرار دادی محسوب می‌شود

ماشاالـله زهتابی، دبیراجرایی خانه کارگر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: کارگران فرش‌باف به دلیل نداشتن ثبات شغلی در انتظار اصلاح بند یک از ماده هفت قانون کار هستند زیرا این کارگران در مواقعی که وضعیت فروش فرش مناسب نیست تعدیل می‌شوند.

در بند یک از ماده هفت قانون کار آمده است "حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد".

این فعال صنفی افزود: کارخانه‌های فرش ماشینی در استان دچار رکودی طولانی مدت شده‌اند و این رکود باعث بحرانی شدن وضعیت کارگران این صنف شده است.

به عقیده دبیر اجرایی خانه کارگر این وضعیت بر تمامی مشاغلی که با نساجی مرتبط‌اند حکم فرما است و این موضوع مشکلی سراسری محسوب می‌شود.

وی در این مورد ادامه می‌دهد: در برخی مواقع که فروش فرش ماشینی و سفارشات کارخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند کارفرماها از کارگران دعوت به همکاری می‌کند که باعث نامساعد شدن وضعیت کارگران می‌شود.

در آخرین خبری که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اصلاح ماده هفت قانون کار منشتر شده‌، آمده است که  وزارتخانه در نظر دارد" آیین‌نامه‌ای در چارچوب تبصره یک ماده ۷ قانون کار تهیه کرده و پس از بحث و بررسی با رعایت سه جانبه گرایی آن را به هیأت وزیران ارائه کنیم".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز