خبرگزاری کار ایران

توضیحات روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش در مورد درج یک خبر؛

معلمان آزاد برای شکایت از طریق وزارت کار اقدام کنند/ تعیین دستمزد معلمان غیردولتی براساس قانون کار است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۰۱

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در توضیحاتی در ارتباط با یک گزارش، معلمان آزاد را برای شکایت به وزارت کار ارجاع داده‌است.

به گزارش ایلنا، وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با درج گزارشی در خبرگزاری ایلنا توضیحاتی ارسال کرده‌است.

در این توضیحات که متن کامل آن در زیر آمده، معلمان آزاد، تحت پوشش قانون کار دانسته شده و وزارت کار مسئول رسیدگی به شکایات آنها عنوان شده‌است:

عطف به مطالب مندرج در آن رسانه مورخ 23/3/96 با عنوان «کاش خرداد هیچ وقت نیاید/ سود کلان خصوصی‌سازی آموزش درجیب موسسان مدارس غیردولتی» عین جوابیه سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را به اطلاع می‌رساند. مطابق مصوبه 6/5/87 مجلس شورای اسلامی عنوان «مدارس غیرانتفاعی» به «مدارس غیردولتی» تغییر نام یافته است. مطابق ماده 25 و 26 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب 14/6/96 کارکنان تمام وقت فاقد پوشش بیمه‌ای مدارس و مراکز غیردولتی از مزایای قانون تامین اجتماعی برخوردار می شوند. کارکنان پاره وقت فاقد پوشش بیمه‌ای نیز به نسبت ساعات انجام کار مشمول حمایت‌های مقرر در این ماده هستند. ضمنا تعیین حقوق و مزایای کارکنان غیررسمی و غیر موظف این مدارس و مراکز به موجب قانون کار و ضوابط آن خواهد بود.

لازم به ذکر است نیروهای آزاد شاغل در مدارس و مراکز غیردولتی در صورت اعتراض و یا شکایت می‌توانند متناسب با نوع اعتراض از طریق مراجع ذیصلاح مربوطه (وزارت کار یا سازمان تامین اجتماعی) اقدام نمایند.

خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.


ل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز