خبرگزاری کار ایران

در نشست دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور تاکید شد؛

حمایت قاطع از علی ربیعی برای وزارت کار دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۲۰

دومین نشست دبیران اجرایی استانهای خانه کارگر در سال ۹۶ در محل خانه کارگر تشکیلات اصفهان برگزار شد و در این نشست حمایت از علی ربیعی برای تصدی وزارت کار در دولت دوازدهم مورد تاکید دبیران اجرایی تشکیلات خانه کارگر در سراسر کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین نشست دبیران اجرایی استانهای خانه کارگر در سال ۹۶ روز گذشته (پنجشنبه/ پانزدهم تیرماه) در محل خانه کارگر تشکیلات اصفهان برگزار شد و در این نشست حمایت از علی ربیعی برای تصدی وزارت کار در دولت دوازدهم مورد تاکید دبیران اجرایی تشکیلات خانه کارگر در سراسر کشور قرار گرفت.

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر در این گردهمایی تشکیلاتی با ابراز خرسندی از راهیابی برخی دبیران اجرایی و چهره‌های فعال در جامعه کارگری به ترکیب شورای اسلامی شهر در سراسر کشور ، به موضوع ساختار دولت دوازدهم و جایگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تشکل‌های کارگری پرداخت وگفت: لازم است وزیر کارفردی کارآزموده و آشنا با مشکلات کار و کارگری باشد.

دبیر کل خانه کارگر با اشاره به عملکرد چهار سال گذشته ربیعی در وزارت کار گفت: اصولا هر کس کار اجرایی می‌کند به او انتقاد هم می‌شود، در عین حال که امروز  معتقدیم همه حق انتقاد دارد، اما انتقاد نباید تبدیل به تخریب شود.

محجوب افزود: انتقاد حق هرکسی است اما باید با هدف اصلاح باشد و هیچ کس حق سهم خواهی ندارد.

وی ادامه داد: از روزی هم که از دولت روحانی حمایت کردیم، مبنای سهم خواهی نداشتیم و هنگامی هم که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم شد، تاکید کردیم که نه تنها انتظار نداریم از اعضای خانه کارگر نیرو بگیرند بلکه درخواست کردیم از بدنه وزارتخانه و کارشناسان و مدیران دلسوز آن دستگاه بهره بگیرند.

دبیرکل خانه کارگر افزود:اکنون نیزکه حسب نظر همه دبیران اجرایی و مصوبه هیات اجرایی تشکیلات مرکزی حمایت قاطع خود را از حضور مجدد آقای ربیعی در  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  کابینه دوازدهم  اعلام می کنیم.

وی گفت: تاکید داریم که به‌ علت اشراف، آشنایی کامل و دلسوزی که در آقای ربیعی نسبت به جامعه کارگری وجود دارد، از حضور مجدد ایشان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقبال می‌کنیم و در این خصوص بنای سهم خواهی وجود ندارد.

محجوب با تاکید بر اینکه معنای حرف ما حمایت بی قید و شرط نیست گفت:جامعه کارگری افراد توانمندی برای اداره وزارت کار دارد اما با درنظرگرفتن جمیع شرایط و مشورت و همفکری با بسیاری از فعالان جامعه کار و تولید به این نتیجه رسیده ایم، البته در این راستا به نظرات همه منتقدان گوش می‌دهیم؛ انتقادات را می شنویم و پاسخ هم می دهیم اما قرار نیست سر حرف حق با کسی معامله کنیم.

دبیر کل خانه کارگر در عین حال بابیان اینکه گاهی مواقع با شرایط غیر قابل تحملی مواجه می‌شویم که در آن به جای انتقاد کردن، بحث تخریب مطرح شده است، از دبیران اجرایی خانه کارگر خواست حمایت جامع و کاملی از روحانی و عملکرد دولت وی داشته باشند.

وی در عین حال تاکید کرد: حمایت و دفاع از دولت آقای روحانی  به معنای سکوت نیست و دبیران اجرایی خانه‌های کارگر باید بتوانند نقدهای سازنده خود را هم مطرح کنند.

دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه تاکنون دولت روحانی هر وعده ای که به مردم داده در انجام وعده های خود ثابت قدم بوده است گفت: در آن بخشهایی که دولت با مشکل رو به رو شده، دستگاههای دیگر هم نقش داشته اند که حتی ما در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده ایم.

محجوب با ابراز تاسف از رکود در کشور گفت: اینکه رشد نقدینگی داشته ایم شکی نیست اما در رشد نقدینگی و رکود مجلس شورای اسلامی هم نقش داشته است. وقتی مصوب می کنیم که ۱۵۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت منتشر شود، این کار به معنای تزریق نقدینگی در کشور است و در قالب مصوبه دولت را موظف کرده ایم که پول پخش کند. بنابر این دولت نقشی در افزایش نرخ بهره بانکی و افزایش نقدینگی ندارد زیرا این معضل را مجلس به دولت تحمیل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نرخ سود بانکی پایین بیاید گفت: با کاهش نرخ سود بانکی انتظار داریم که مردم نقدینگی سرگردان خودشان را به سوی تولید هدایت کننداما با کمال تاسف شاهد هستیم که همچنان مردم پول‌هایشان را در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند. در این صورت دولت چه تقصیری دارد که مجری مصوبات مجلس است و هنگامی که نرخ سود بانکی پایین می آید اما با انتشار اوراق مشارکت مردم را در بازی با پول تشویق می کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما طرفدار تورم نیستیم زیرا گرسنگی آن را فقرا و کارگران می کشند گفت: امروزه حقوق کارگران تنها جوابگوی ۴۰ درصد هزینه‌های زندگی شان است و اگر تورم بالا برود به شکم کارگران و فقرا قفل زده‌ایم.

وی با اعلام اینکه اقتصاد دستوری جواب نمی دهد گفت: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم با پولهایشان چه کار کنند اما می‌توانیم با سیاست‌گذاری درست مشکلات را مرتفع کنیم.

محجوب در ادامه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی قوانینی را به تصویب رساند تا اشتغال روستایی رونق بگیرد گفت: بنای ما بر این است که چرخ اشتغال به حرکت درآید اما بنا نیست افسار نقدینگی را رها کنیم و اجازه دهیم هر کاری که بانک‌ها می خواهند انجام بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز