خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر غرب تهران:

ثبت نام 60 هزار نفر در طرح کارورزی به معنای موفق بودن آن نیست/نابه هنجاری های اجتماعی جبران ناپذیر به بار می‌آید

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۷۶۵

دبیر خانه کارگر غرب تهران می‌گوید تا زمانی که عرضه و تقاضای شغل در بازار کار به شکل معناداری داری تعادل نباشد قدرت چانه زنی کارگران پیوسته کاهش می‌باید. وی در عین حال تاکید دارد که برنامه‌های اشتغال دولت صرفا یک مُسکن است و نمی‌تواند کمکی حا معضل اشتغال بکند.

«اکبر قربانی» دبیر خانه کارگر غرب تهران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: دولت در شرایطی برنامه‌های اشتغال خود را در قالب‌ طرح‌های کارورزی و مهارت اموزی ارائه کرده است که عرضه و تقاضای در بازار کار برهم ریخته است.

قربانی در توضیح  این نکته و تاثیر آن بر قدرت چانه زنی کارگران، افزود: هم اکنون عرضه شغل بسیار پایین آمده است اما تقاضا برای ورود به بازار کار در حال افزایش است. در این شرایط قدرت چانه زنی کارگران پیوسته کاهش می یابد.

دبیر خانه کارگر غرب تهران با تشبیه برنامه‌های اشتغال دولت به یک مُسکن موقت، تصریح کرد: از این رو نمی‌توانیم به صرف هزینه‌های فراوان ورود فارغ التحصیلان را در بازار کار تضمین دهیم.

وی با بیان اینکه ثبت نام 60 هزار نفر در طرح کارورزی به معنای موفق بودن آن نیست، تصریح کرد: اینکه صرفا به اعداد و ارقام استناد کنیم  و آن را نشانه موفقیت طرح‌های خود بدانیم، تعبیر درستی نیست و بهتر است که در نظر داشته باشیم که دلیل واقعی ثبت نام‌ در این طرح‌ها چیست.

قربانی  با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی از ورود به بازار کار به اندازه ای ناامید شده‌اند که حاضرند با دستمزد 300 هزار تومانی کار کنند، افزود: دولت باید به جای طرح‌های این چنینی که تنها آمار ایجاد شغل را بالا می‌برندبه دنبال ایجاد بسترهای لازم برای حمایت از تولید باشد.

دبیر خانه کارگر غرب تهران افزود: در عین تعجب نه تنها بسترهای لازم برای تقویت بنیه تولید ارائه نمی‌شود بلکه امنیت شغلی کارگران از میان می‌رود که این مسئله حتی موجب می‌شود خلاقیت نیروی کار از میان برود. در این شرایط حتی آموزش نیز به کار نیروی کار نمی‌آید.

وی در پایان افزود: طرح‌های این چنینی هرچ و مرج و تنش  را به بازار کار تحمیل می‌کنند و نابه هنجاری های اجتماعی جبران ناپذیری را به پیکره جامعه وارد می‌سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز