خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارکنان بیکار شده مخابرات لرستان خطاب به وزیر ارتباطات:

سفره‌های کارکنان شرکتی مخابرات هر روز کوچکتر می‌شود/ به جرم حق‌گویی و حق طلبی اخراج شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۵۶

جمعی از کارکنان بیکارشده مخابرات لرستان در نامه‌ای خطاب به وزیر ارتباطات خواستار احقاق حق خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، جمعی از کارکنان بیکارشده مخابرات لرستان، نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزیر ارتباطات منتشر کردند.

در این نامه ضمن انتقاد از رویه شرکت مخابرات ایران، خواستار پاسخگویی مقامات و بازگشت به کار خود شدند. متن این نامه در زیر آمده‌است:

ما جمعی از پرسنل شرکت مخابرات لرستان سخنی از سرمهر ، نه از سر نفرت ، درد و دلی دلسوزانه و نه اعتراضی فتنه انگیزانه با مسئولین مخابرات داریم.

جناب آقای واعظی وزیر محترم ارتباطات، جمعی از پرسنل شرکتی مخابرات لرستان به جرم حق گویی و عدالتخواهی و احقاق خواسته قانونی خود از کار اخراج شده اند.

 کارکنانی که خواهان برقراری امنیت شغلی و انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مصوبه وزارت کار و رفاه اجتماعی هستند؛ اما امروز در کمال ناباوری و بهت و حیرت آنان را اخراج می کنند و مسئولین مخابرات متاسفانه با ابزار قدرتی که در دست دارند نیروهای جوان و تحصیلکرده ای را که به دنبال خواسته قانونی خود هستند را از کار بیکار می‌کنند . این در حالیست که این کارکنان مدتهاست به دنبال حق قانونی خود به مراجع ذیصلاح مراجعه نموده‌اند ولی نه تنها پاسخی شفاف دریافت نکرده‌اند بلکه مدیران با بی مهری هرچه تمامتر با آنان برخورد کرده‌اند. حضرتعالی در سفر چندماه گذشته خود به استان لرستان و در جمع خبرنگاران اذعان می‌کنید که مخابرات خصوصی شده و مشمول قوانین دولتی نمی شود و عملا با پاسخ دادن به وضعیت کارکنان بخش خصوصی از خود سلب مسئولیت می‌کنید.

جناب آقای واعظی اگر مخابرات خصوصی‌سازی شده و به شما مربوط نیست چرا به وزیر کار نامه می‌زنید و در آن خواستار عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوید ؟مگر مخابرات خصوصی نیست چرا حضرتعالی برای عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پیشقدم می‌شوید ؟سالانه وزارت ارتباطات میلیاردها تومان پول از شرکت مخابرات می‌گیرد، این پول‌ها صرف چه کاری می‌شود ؟ آیا آنجایی که پای سود درمیان باشد مخابرات زیرمجموعه وزارت ارتباطات و دولتی می‌شود و هرجا که منفعتی برای وزارت درمیان نباشد مخابرات خصوصی می‌شود و مشمول قوانین وزارت کار نمی‌شود . و شما جناب آقای زارعیان که اینطور بیان داشته اید: «طی چند سال اخیر گروه ها و جناح های سیاسی هر از چند گاه به تحریک کارکنان به نفع منافع خود و با عدم لحاظ موازین حقوقی و قانونی و مصالح ملی، تجمع هایی را سازماندهی می نمایند که موجب بهره برداری عوامل ضد انقلاب در داخل و خارج از کشور می گردد، اما علی رغم این موارد، هیچ اختلالی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشده است.»

بهتر است بدانید عدالت در رساندن حق به ذیحق است نه در کشتن روح حق طلبی ، با چنین کارهایی گزک به دست دشمن ندهید!! و خوراک برای صف عدو فراهم نکنید!! مردم را از عدالت خواهی نترسانید. این شما هستید که موجب بهره برداری عوامل ضد انقلاب در داخل و خارج از کشور هستید. از تمام این حرفها چنین برمی‌آید که بوی بهبود از وضعیت نابسامان مخابرات به مشام نمی رسد.

جناب آقای واعظی وزیر محترم ارتباطات آیا شما کتمان می کنید که این نیروها پیش از خصوصی سازی مخابرات در بدنه مخابرات مشغول به کار بوده اند؟ مگر نه اینست که مخابرات پس از خصوصی سازی موظف بود نیروهای انسانی را ساماندهی کند ؟ پاسخ عمر و جوانی برباد رفته نیروهایی که از پیش از خصوصی سازی مخابرات تاکنون در مخابرات مشغول کار بوده اند را چه کسی می دهد؟ نیروهای پیمانکاری در سایر ارگانها و نهادها پس از چندسال کار جذب و تعیین تکلیف شده اند چرا درمورد مخابرات هیچ تغییر وضعیتی مشاهده نشده است؟آیا پاسخ حق طلبی منطبق با دین اخراج است؟ آیا عدالت و عدالتخواه با ارعاب و تهدید و وادار نمودن به سکوت حاصل میشود؟ آیا دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 و ایجاد شغل به مفهوم بیکار نمودن جوانان تحصیلکرده با تجربه بالای ده سال کار است؟ براستی کدامین وزیر و مرجع دادرسی به صدای در گلو مانده این جوانان پاسخ خواهد داد؟ آیا خصوصی سازی برابر است با عدم وجود امنیت شغلی و عدم رعایت قوانین و دستورالعمل های وزارت کار و رعایت عدالت مزدی و سرباز زدن از قوانین مصوب که مبادا سفره کارگران زحمتکش رنگی شود؟ جناب آقای دکتر ما وقت گرانقدر شما را مسدع نشده ایم که اینگونه پاسخ بشنویم. سفره های کارکنان شرکتی مخابرات هرروز کوچکتر می‌شود ، جوانهای متخصص و باتجربه این شرکت به جرم حق خواهی اخراج می‌شوند. ما شما را نماینده دولت تدبیر و امید می‌دانیم و شما را مسئول می‌دانیم که پیام ما را به جناب رئیس جمهور منتقل نمایید و مستحضرید تنها با تکیه بر اجرای قوانین می توانید به تحصن های مخابرات خاتمه دهید تا ما هم به دولت تدبیر امیدوارتر شویم .

آنکه فکرش گره از کار جهان بگشاید

گو در این کار بفرما نظری بهتر از این

در حق من لبت این لطف که می فرماید

سخت خوب است ولیکن قدری بهتر از این...

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز