خبرگزاری کار ایران

کارگران هپکو از اول هفته به مرخصی اجباری رفتند

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۰۷۰

براساس تصمیم ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان مرکزی، از ابتدای هفته جاری حدود ۹۰۰ نفر از کارگران کارخانه هپکو برای مدت دو هفته به مرخصی اجباری فرستاده شدند.

شماری از کارگران کارخانه ماشین سازی هپکو در استان مرکزی در تماس با خبرنگار ایلنا افزودند: بدون آنکه مطلع شده باشند از روز گذشته (شنبه / هفدهم تیرماه) به مرخصی فرستاده شده اند و در حال حاضر دربهای این واحد صنعتی تا پایان ماه جاری به روی آنها بسته شده است.

از قرار معلوم این تصمیم در جلسه روز پنج شنبه (۱۵ تیر ماه) مسئولان استان مرکزی، سهامدارومدیریت در محل استانداری استان مرکزی گرفته شده و ظاهرا اعضای شورای اسلامی کار کارخانه از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

به گفته منابع ایلنا بعد از این تصمیم، خبر تعطیلی کارخانه در ساعات پایانی شنبه شب، از طریق شبکه‌های اجتماعی به کارگران اطلاع رسانده می‌شود اما با این حال شماری از همکاران آنها که همچنان بی‌خبر بودند برای بامداد شنبه در محل توقف سرویس حمل و نقل کارخانه حاضر می‌شوند اما چون از آمدن ماشین خبری نمی‌شود با هزینه شخصی به محل کار خود مراجعه و در نهایت با دربهای بسته کارخانه مواجه می‌شوند.

این کارگران همچنین نگران آن هستند در نتیجه مشکلاتی که شرکت هپکو با آن روبروست رویه مرخص‌های اجباری آن‌ها در ماه‌های آتی نیز ادامه پیدا کند.

نزدیک ۹۰۰ کارگر در کارخانه هپکو اراک اشتغال دارند، آن‌ها می‌گویند که این شرکت دست‌کم از اسفند ماه سال ۹۵ تا هم اکنون بابت حدود چهار ونیم ماه مطالبات مزدی هنوز بدهکار است.

این کارگران آخرین بار درروز‌های (۱۲، ۱۳، ۱۴ و۱۵ تیر ماه) برای وصول معوقات مزدی خود به مدت ۴۱روز تجمع کردند که در ‌‌نهایت ‌‌کارفرما وعده پرداخت بخشی از مطالبات مزدیشان را در محل نماز خانه داد اما این وعده تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز