خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه صیادان بوشهر:

اعتراض صیادان بوشهری به رعایت نکردن دریابست توسط ماهیگیران خوزستانی/ماهیگیران بوشهری تا شروع صید وضعیت مناسبی ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۴۵۷

یکی از اعضای اتحادیه صیادان بوشهر می‌گوید: صیادان استان به عدم رعایت دریابست توسط صیادان استان‌های همجوار اعتراض دارند زیرا اگر موضوع حفظ ذخایر دریایی در میان است؛ صیادان خوزستان نیز نباید به آب بزنند.

محمد کارگر، عضو هیات مدیره اتحادیه صیادان بوشهر، به خبرنگار ایلنا گفت: نزدیک به سه روز است که در ساحل استان بوشهر موقعیتِ دریابست اعلان شده و ماهیگیران اجازه صید از دریا را ندارند ولی در استان‌های مجاور همچنان صید آزاد است.

براساس تصمیم مسئولان شیلاتی، امنیتی و سیاسی بوشهر برای حفظ منابع دریایی استان تا آغاز فصل صید میگو که بین ۲۰ روز تا یک ماه به طول می‌انجامد، صید ماهی در سواحل این استان ممنوع اعلام شده است که به این فرآیند، موقعیت دریابست گفته می‌شود.

با این‌وجود برخی استان‌های مجاور بوشهر از این اعلان تبعیت نمی‌کنند. به گفته کارگر؛ ساحل بوشهر بین دو استان هرمزگان و خوزستان واقع شده است و منابع صیادی بوشهر و هرمزگان ارتباط زیادی با یکدیگر ندارند اما منابع صیادی بوشهر با منابع صیدگاه‌های خوزستان تقریبا مشترک محسوب می‌شود.

این فعال صنفی می‌گوید: هنگامی که صیادان خوزستانی می‌توانند به آب بزنند و ماهیگیری کنند؛ دلیلی ندارد که ماهیگیران بوشهری در خشکی بمانند.

کارگر، این موضوع را به عنوان یکی از موارد اعتراض صیادان بوشهری نام برد و گفت: این موضوع که چرا برخی استان‌ها موقعیتِ دریابست را رعایت نمی‌کنند؛ باعث اعتراض صیادان بوشهری شده است.

این عضو اتحادیه صیادان بوشهری با اشاره به وضعیت صیادان بوشهری خاطرنشان کرد: صیادان بوشهری باوجود مشکلات مالی و عدم وجود نقدینگی در مدت دریابست که از ۲۰ روز تا یک ماه ادامه ‌خواهد داشت، زندگی سختی را تجربه خواهند کرد. در این مدت؛ صیادان و خانواده‌های آنها مجبورند با خرید نسیه روزها را بگذرانند تا زمانی فرابرسد که بتوانند برای صید ماهی و میگو به دریا بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز