خبرگزاری کار ایران

تجمع مربیان پیش دبستانی در کهکیلویه و بویراحمد/ نیروهای «غیررسمی» آموزش و پرورش در تلاش برای برخورداری از حقوق شغلی

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۶۶

روز گذشته حدود صد نفر از مربیان پیش دبستانی در استان کهکیلویه و بویراحمد تجمع کردند. تجمع‌کنندگان خواستار برخورداری از حقوق قانونی و بیمه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته (نوزدهم تیرماه)، مربیان پیش دبستانی کهکیلویه و بویراحمد، دراعتراض به وضعیت استخدامی،سطح پایین حقوق ونداشتن بیمه،مقابل استانداری تجمع کردند.

تجمع کنندگان می‌گویند: یک ماه کار می‌کنیم اما دستمزدمان بین 300 تا 450 هزار تومان است. از بیمه و باقی حقوق شغلی نیز محرومیم.

400 مربی پیش دبستانی در استان کهکیلویه و بویراحمد با مشکلات شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ این مربیان هفته گذشته برای چندمین بار در مقابل مجلس تجمع کردند اما به تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده اند.

در هفته‌ها و ماههای گذشته نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش شامل آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و معلمان مدارس غیر دولتی یا به اصطلاح معلمان آزاد، بارها تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند؛ خواسته این نیروهای غیر رسمی مشخص است: برخورداری از حقوق شغلی از جمله حداقل دستمزد، قرارداد قانونی و بیمه.

تجمعات نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش، با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شده‌است اما تا کنون هیچ اقدام عملی برای به سامان کردن شرایط شغلی این نیروها انجام نشده‌است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز