خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان در گفتگو با ایلنا؛

لزوم پیگیری مطالبات صنفیِ معلمان توسط تشکل‌های مستقل/ منتقدان «حاشیه امن» داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۳۴۷

رضا مسلمی می‌گوید: پیگیری مطالبات آموزشی، نیازمند تشکل‌های مستقل و قوی است و در این میان مسئولان باید به معلمان اجازه طرح و پیگیری خواسته‌های صنفی خود را بدهند.

رضا مسلمی، فعال صنفی معلمان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان مبنی بر آزادی عمل تشکل‌های معلمان و توضیحاتی که در این ارتباط در گفت‌وگو با یک رسانه محلی مطرح کرده است، گفت: این اظهارات نشان دهنده این است که اطلاعات ایشان نسبت به تشکل‌هایی که در مجموعه آموزش و پرورش  استان فعالیت می‌کنند،  چندان دقیق نیست.

وی با بیان این که کانون صنفی معلمان همدان یک تشکل صددرصد صنفی است و مجوز فعالیت هم دارد؛ افزود: اگر از معلمان توقع داریم که در سیستم آموزشی کشور مشارکت داشته باشند و با بهره‌مندی از رضایت شغلی بتوانند نقش بسزایی در افزایش سطح کیفی آموزش داشته باشند، باید برای فعالیت آزادانه و بدون مانعِ تشکل‌های مستقل، بسترسازی شود و در مسیر فعالیت آنها، سنگ‌اندازی نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مصاحبه خود گفته بود "در دولت یازدهم با هیچ معلمی به دلیل فعالیت سیاسی برخورد نشده است، مگر نهاد دیگری آنها را احضار کرده باشد اما ما شکایتی نکردیم" که در این رابطه مسلمی توضیح داد:  هرچند که در مصاحبه تان "نهاد های دیگر" را در این بازداشت ها و احضار ها مقصر قلمداد کرده اید، اما فراموش نفرمایید که وظیفه اداره کل حراست آموزش و پرورش، حراست و حمایت از فرهنگیان است و توقع ما از وزارتخانه آموزش و پرورش در دولت دوازدهم، توجه بیشتر  به این حراست و حمایت است.

عضو کانون صنفی معلمان همدان در پایان اظهار داشت: بایستی منتقدان سیاست‌های دولت که در قالب تشکل‌های قانونی فعالیت می‌کنند، حاشیه امنیت داشته باشند؛ تنها در این صورت است که مطالبه‌گری در جامعه رونق می‌گیرد و مسیر رشد و ترقی هموار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز