خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر کانون عالی کارفرمایان مطرح کرد:

نظام‌مند کردن مهارت‌، رویکرد برنامه‌های اشتغالزایی دولت

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۲۷۵

قائم مقام دبیر کانون عالی کارفرمایان معتقد است که نگاه دولت در برنامه‌های اشتغال خود ایجاد مهارت‌های بیشتر در برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است چرا که هم اکنون به علت فقدان مهارت در میان این قشر ورود آنان به بازار کار به تاخیر افتاده است.

«مرتضی رجبی» قائم مقام دبیر کانون عالی کارفرمایان در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: نگاه دولت در برنامه‌های اشتغال خود ایجاد مهارت‌های بیشتر در برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است چرا که هم اکون به علت فقدان مهارت در میان این قشر ورود آنان به بازار کار به تاخیر افتاده است.

رجبی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تعدد مراکز مهارت آموزی در کشور بازهم دولت به ایجاد طرح‌های این چنینی راغب است، افزود: دولت حس کرده که مراکز دانشگاهی و آموزش‌گاه ها در این زمینه موفق نبوده‌اند. از طرفی همین کمبود مهارت‌ها و نظامند نبودن آن موجب شده است که کارفرمایان  تمایلی برای به کار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی نداشته باشند.

قائم مقام دبیر کانون عالی کارفرمایان در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری در ایران  موجب نگرانی شده است و همین امر قدرت چانه زنی کارگران را کاهش داده است، افزود: در این شرایط هر چند کارفرمایان مجبور می‌شوند که دستمزدهای بالاتری به کارگران با مهارت پرداخت کنند اما به صورت کلی این روند موجب افزایش بهره وری کارگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت‌ از ارائه طرح‌های کارآموزی و مهارت آموزی خلق کارآفرینان جدید است، افزود: اگر حتی به فرض  اینکه مشمولان این طرح در قالب این طرح‌ها جذب بازار کار نشدند می توانند با کسب این مهارت‌ها برای خود و سایر فارغ التحصیلان بیکار، کار ایجاد کنند.

قائم مقام دبیر کانون عالی کارفرمایان در پایان با اشاره به نگرانی‌هایی که از فرار سرمایه‌ها از تولید به سمت بخش های غیر مولد وجود دارد، افزود: سرمایه همیشه به دنبال جایی است که در آن امنیت وجود داشته باشد از این جهت نمی‌توان نسبت به سَیالیت آن در بازارهای مختلف اقتصادی انتقاد داشت اما این را هم باید در نظر داشت که بازار کار زمانی برای سرمایه گذارن جذابیت دارد که نیروی کار از مهارت کافی بری سوده کردن تولید برخوردار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز