خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

پرستارانی هستند که با ۵۰۰ هزار تومان درآمد بدون بیمه سرمی‌کنند/ طرح «تربیت پرستار بیمارستانی» مشکل‌دار است

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۳۵۸

محمد شریفی‌مقدم ضمن انتقاد از طرح تربیت پرستار بیمارستانی می‌گوید: در حال حاضر پرستار بیکار در کشور زیاد داریم و نمی‌توان کمبود نیروهی پرستاری را برای اجرای طرح های ناکارآمد بهانه کرد.

به گزارش ایلنا، محمد شریفی مقدم در نشست خبری با موضوع تربیت پرستار بیمارستانی اظهار داشت: شاید در بیمارستانهای تهران دچار کمبود شدید پرستار هستیم ولی در دیگر شهرهای کشور اینگونه نیست و حتی پرستار بیکار هم داریم بنابراین نباید به خاطر کمبود پرستار در بیمارستانهای تهران بخشنامه کشوری صادر کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۸۵ دانشکده پرستاری فعال هستند و سالانه ۱۲ هزار فارغ التحصیل پرستاری داریم و تربیت پرستار بیمارستانی می‌تواند در آینده باعث اشباع پرستار شود، همچنین اصرار وزارت بهداشت این است که این کار تربیت پرستار بیمارستانی در بیمارستان‌ها صورت پذیرد ولی باید از شورای گسترش و شورای انقلاب فرهنگی مجوز‌ها لازم را دریافت کنند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: همچنین برای تربیت پرستار بیمارستانی با هیچ کدام از صاحبنظران پرستاری از جمله سازمان نظام پرستاری، خانه پرستار، انجمن علمی پرستاری و سه تشکل دیگر پرستاری نظر کار‌شناسی گرفته نشده است و باید از مشورت جامعه ۳۰۰ هزار نفری پرستاری استفاده شود.

شریفی مقدم درباره تعداد پرستاران بیکار عنوان کرد: سازمان نظام پرستاری طی سه روز گزینه‌ای را در سایت خود ایجاد کرده که تاکنون بیش از ۹ هزار پرستار بیکار ثبت نام کردند و این آمار حداقلی است، زیرا معتقدیم نیمی از فارغ التحصیلان پرستاری بیکار هستند.

وی تصریح کرد: نباید پرستاری آکادمیک با تربیت پرستاری بیمارستانی دچار ضربه شود، و اگر وزارت بهداشت دغدغه مردم است و این در حالی است که در خیلی از شهر‌ها متخصص کم داریم بنابراین چرا به دنبال رفع کمبود متخصصان رشته‌های پزشکی نیست.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه ما پرستارانی داریم که با ۵۰۰ هزار تومان کار می‌کنند ولی آن‌ها را بیمه نمی‌کنند، عنوان کرد: برای کمبود پرستار در بیمارستانهای تهران نیز فرمول داریم، ولی باید از صاحبنظران این رشته مشورت گرفته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز