خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نظارت بر ایمنی بنادر محدود است/آتش جان ملوانان و صیادان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۳۴

یک کارشناس ایمنی محیط کار معتقد است که هر هفته باید یک مانور مقابله با آتش‌سوزی در بنادر انجام شود اما مسئولان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

شهرام غریب (کارشناس ایمنی و بهداشت محیط کار) به خبرنگار ایلنا گفت: در مواقع قبل از حادثه‌هایی چون آتش‌سوزی می‌توانیم تنها ۲۰ درصد عواقب آن را پیش‌بینی کنیم و بعد از حادثه با حجوم ۸۰ درصد اتفاقات روبه‌رو می‌شویم که باعث رخ‌دادهای ناگوار می‌شود.

او ادامه می‌دهد: در بنادر کشور نظارت بر ایمنی محدود است و این عدم نظارت همواره گریبان‌گیر کشتی‌ها و شناورها می‌شود درحالیکه می‌توان با تقویت لوازم اطفای حریق و واکنش سریع نیروهای آتش‌نشانی در همان ابتدای شعله‌ور شدن آتش، جلوی بسیاری از اتفاقات را گرفت.

این کارشناس بهداشت و ایمنی محیط کار معتقد است سیستم‌های برق کشی بنادر یکی از شایع‌ترین علل آتش‌سوزی در محل کار است که مسئولان آنچنان که باید به آن دقت نمی‌کنند.

 او با اعلام هشدار می‌گوید: آتش‌سوزی در بنادر می‌تواند جان بسیاری از ملوانان، صیادان و خدمه‌های کشتی را به صورت جدی تهدید می‌کند.

غریب با مهم خواندن مانور‌های آتش‌سوزی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان افراد حاضر در بنادر را در مقابل حوادث آماده کند مانورهای ایمنی است که هنوز در کشور ما به آن اهمیت نمی‌دهند. به صورت معمول باید هفته‌ای یکبار در کشتی‌ها و بنادر این مانور انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شناورهای حمل بار می‌تواند باعث بروز آتش‌سوزی شوند، گفت: شناورهایی که مخصوص حمل و نقل هستند با توجه به حمل محموله‌هایی که از مواد نفتی و شیمیایی تهیه شده‌‌اند، می‌تواند علت بسیاری از حوادث آتش‌سوزی بنادر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز