خبرگزاری کار ایران

کارگران اسوه ایران ۶ماه مزد معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۶۰

کارگران کارخانه «اسوه ایران» در استان قزوین مدعی هستند بابت ۶ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه «گروه صنعتی اسوه ایران» واقع در شهر صنعتی البرز استان قزوین مدعی هستند بابت ۶ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

کارگران این کارخانه سازنده لوح‌ دیگ‌های بخار وشوفاژ که تعداد آن‌ها تا حدود۱۲نفر است در توضیح این طلب وصول نشده خود به ایلنا گفتند که بابت مزد دو ماهه پایانی سال ۹۵، بهار و تیر ماه سال جاری طلبکارند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه اسوه ایران با یاد آوری اینکه مدیریت این مجموعه مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی در چند سال گذشته برای تامین منابع مالی با چالش‌هایی روبرو بوده است؛ افزود: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی کارخانه، معوقات مزدی آن‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سوابق کاری هر یک از کارگران به صورت میانگین به ۱۰ تا ۲۰ سال می‌رسد، در عین حال گفت افزایش مشکلات مالی کارخانه باعث شده تعدادی از همکاران آن‌ها که مشمول بازنشستگی می‌شوند امکان دریافت سنوات پایان کار خود را از مدت‌ها  قبل ندارند.

وی با تاکید بر پی گیری مسئولان استانی در مورد وضعیت کارخانه اسوه ایران و کارگرانش گفت: جدا از معوقات مزدی، بیمه تامین اجتماعی کارگران کارخانه اسوه ایران در چهار ماه گذشته پرداخت نشده ودفتر چه‌های در مانی کارگران از یک ماه قبل فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز