خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

قانون، فصل الخطاب و مرجع فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۸۰

سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای مدیران این سازمان با بیان اینکه واحد حقوقی از اجزای مهم این سازمان است، افزود: احکامی که از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی صادر می‌شود در سازمان تامین اجتماعی تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه شورای مدیران این سازمان با بیان اینکه واحد حقوقی از اجزای مهم این سازمان است، افزود: احکامی که از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی صادر می‌شود در سازمان تامین اجتماعی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به مذاکرات موثر سازمان تامین اجتماعی با نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در ۴ سال اخیراظهار داشت: در این سال‌ها دفاع اصولی از منافع بیمه شدگان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی حرکت این سازمان را در جهت قانون برشمرد و تصریح کرد: اصل را بر مبنای قانون گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به بازگشت هزاران میلیارد تومان از اموال سازمان تامین اجتماعی به این سازمان در پرونده‌های حقوقی گفت: این اقدام نشانگر اتفاقاتی است که بر سر این سازمان افتاده و همچنین بیانگر فعالیت‌های گسترده در جهت استرداد منافع بیمه شدگان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور مدیریت پرونده‌ها، نرم افزار جامع سیستم حقوقی در این سازمان پیاده شد که اقدام زیربنایی در این حوزه است.

وی تلخیص بخشنامه‌ها را از دیگر فعالیت‌های موثر واحد حقوقی سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: تعامل موثر وسازنده با مجلس شورای اسلامی در ۴ سال گذشته یکی دیگر از اقدامات شاخص این حوزه است.

نوربخش با اشاره به دیدگاه روسای دیوان عدالت اداری و مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات سالهای گذشته در سازمان تامین اجتماعی گفت: رئیس دیوان عدات اداری در جلساتی که با مسئولان این سازمان برگزار شده است، شخصیت حقوقی سازمان تامین اجتماعی در سالهای گذشته را غیرقابل قبول خواند. در حالی که در ۴ سال گذشته این سازمان در کاهش پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری به عنوان دستگاه بر‌تر از سوی دیوان معرفی و تقدیر شد. همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار‌ها، به مشکلات حیثیتی سازمان در سال‌ها قبل اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: با استقرار دولت یازدهم و ایجاد بنای تعامل و همفکری با نهادهای سه گانه، ارتباطات به شکل موثری برقرار شده است.

وی افزود: تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است و برند این سازمان اعتماد بیمه شدگان است. بنابراین در بی‌اعتمادی این سازمان به موفقیت نمی‌رسد.

نوربخش با بیان اینکه خدشه به حیثیت سازمان تامین اجتماعی قابل جبران نیست، تاکید کرد: خط قرمز این سازمان قانون است و در حال حاضر هر بخشنامه قبل از صدور حتماً به تایید و پاراف واحد حقوقی این سازمان می‌رسد.

وی با تاکید بر فصل الخطاب و مرجع بودن قانون در سازمان تامین اجتماعی گفت: از قانون عبور نمی‌کنیم و در سال‌های اخیر نشان دادیم که قانون را رعایت می‌کنیم.

وی با اشاره به هفته تامین اجتماعی که سپری شد، گفت: با هدف ارتقای خدمات، پروژه‌های مهمی در این ایام افتتاح شد.

نوربخش با بیان اینکه حذف دفترچه درمانی در مراکز سازمان تامین اجتماعی یک برنامه مهم در اصلاح فرایندهای درمانی، ارائه خدمات و مدیریت مصارف بود، افزود: در ٣ ماه گذشته ٢٠میلیون پرونده الکترونیکی تولید کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان یزد که هفته گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با ٢٧٠ پزشک از طریق پرونده الکترونیک ارتباط برقرار شده است.

وی افتتاح هتل شماره یک همای مشهد مقدس در هفته گذشته را از اتفاقات مهمی دانست که پس از ١٣ - ١٢ سال وقفه بازسازی شد و هزار میلیارد تومان سرمایه این سازمان احیا شد.

نوربخش در پایان از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز