خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

به‌طور جد طرح‌های اشتغالزایی را اجرایی می‌کنیم/۴۰۰ بنگاه اقتصادی آماده پذیرش فارغ‌التحصیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۶۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران می گوید به طور جد در تلاش هستیم طرح های اشتغالزا در قالب طرح اشتغال فراگیر و طرح های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده استان تهران را اجرایی نماییم.

به گزارش ایلنا، «حاتم شاکرمی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در گفتگو با با شبکه رادیویی تهران، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل تقویت کارآفرینی و فراهم نمودن شرایط و امکاناتی برای کارجویان عزیز است تا خود به کارآفرینانی موفق تبدیل شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تاکید بر اینکه بطور جد در تلاش هستیم طرح‌های اشتغالزا در قالب طرح اشتغال فراگیر و طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده استان تهران را اجرایی نماییم، افزودند: این طرح‌ها و سایر طرح‌ها تا انتهای امسال حدود ۹۷۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید در کشور مشغول ایجاد خواهد کرد و همکاران ما در تلاش هستند تا از این تعداد سهم استان تهران را بطور کامل محقق نمایند.

وی افزود: جامعه هدف این طرح جوانان تحصیلکرده بوده و حداکثر سن افرادی که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند با مدرک کاردانی ۲۵ سال، با مدرک کار‌شناس ۲۸ سال و با مدرک کار‌شناس ارشد و دکترا ۳۳ سال می‌باشد.

شاکرمی با یادآوری اینکه استان تهران در سال گذشته هم به تمام اهداف پیش بینی شده خود در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خود رسیده است، گفتند: در همین راستا و همچنین ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال برنامه‌هایی از قبیل طرح کارورزی، مهارت آموزی در محیطهای کار واقعی، مشوقهای کارفرمایی و طرح تکاپو از جمله برنامه‌های پیش روی این اداره کل برای اجرا می‌باشند.

وی در تشریح طرح کارورزی گفتند: از ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۶ طرح کارورزی در استان تهران عملیاتی شده است که از مزیتهای این طرح آشنایی فارغ التحصیلان با فضای کسب و کار و کارآفرینی و همچنین راهی برای تبدیل کارجو به یک کارفرمای موفق می‌باشد. تا کنون استقبال خوبی از این طرح شده و بیش از ۴۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت استفاده این طرح ثبت نام نموده‌اند و همچنین بیش از ۴۰۰ بنگاه اقتصادی جهت پذیرش این فارغ التحصیلان ثبت نام نموده‌اند.

شاکرمی ظرفیت اختصاصی یافته در طرح کارورزی را در استان تهران هفت هزار نفر اعلام کرد و افزود: از شرایط بنگاهای پذیرنده این است که علاوه بر اینکه باید مجوز فعالیت داشته باشند باید صلاحیت فنی را هم داشته باشند و هم حداقل یکسال از تاریخ دریافت مجوز فعالیت آن گذشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: افرادی که در این بنگاه‌ها مشغول بکار می‌شوند کمک هزینه‌ای به تناسب شرایطشان دریافت می‌کنند که متوسط آن ۳۱۰ هزار تومان خواهد بود.

شاکرمی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ثبت نام در این سامانه می‌توانند به سامانه آن مراجعه نمایند افزود: با مراجعه به سایت www. tehran. mcls. gov. ir و کلیک بروی سامانه مربوطه می‌توان از خدمات این سایت استفاده نمود.

وی توضیحاتی نیز در مورد طرح تکاپو ارائه داد و افزود: در طرح تکاپو مزیت‌ها و ظرفیتهای منطقه‌ای مشخص شده است تا سرمایه گذاران و مدیران بنگاههای اقتصادی به آسانی با توجه به نوع نیاز خودشان ازآن ظرفیت‌ها استفاده کنند و در آن مناطق سرمایه گذاری نمایند.

وی افزود: نگاه و هدف طرح تکاپو سرمایه گذاری و افزایش فعالیتهای اقتصادی اشتغالزا متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای در تهران و شهرستانهای این استان خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در خاتمه این مصاحبه رادیویی با بیان اینکه رسانه ملی و اصحاب رسانه‌ها می‌توانند با ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و اطلاع رسانی در زمینه طرح‌های در دست اجراء کمک شایانی نمایید، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان تهران بخصوص شهرستانهای استان تهران می‌توان گام بسیار خوبی در جهت ایجاد فرصتهای شغلی و توسعه و رونق کسب و کار در استان بوجود آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز