خبرگزاری کار ایران

نجات ۷ صیاد گرفتار شده در طوفان

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۰۳۴

٧ صیاد طی دو روز در سه حادثه، توسط تیم عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در آب‌های دریای عمان نجات یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان ٧ نفر صیاد طی دو روز و در سه حادثه جداگانه در آب‌های دریای عمان خبر داد.

سیدحسن ابراهیمی در خصوص جزئیات این حوادث اظهار داشت: حادثه اول که در تاریخ ٩٦/٥/٤ رخ داد؛ ٣ سرنشین قایق صیادی که به علت هوای طوفانی و مشکل موتوری در فاصله ٩ مایلی بندر چابهار مضطرّ در دریا و نیاز مبرم به کمک داشتند توسط شناور ناجی ٥ نجات داده شدند.

وی افزود: در حادثه دوم که طی همان روز و در عملیاتی دیگر انجام پذیرفت پس از اطلاع مرکز جستجو و نجات، شناور ناجی ٥ به محل حادثه اعزام شد که در ساعت ١٢ و ٢٠ دقیقه در فاصله ١٧ مایلی بندر چابهار موفق به نجات ٢ سرنشین قایق صیادی شدند.

وی در ادامه از نجات ٢ سرنشین یک قایق صیادی دیگر پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آبهای دریای عمان خبرداد.

وی اظهار داشت: در تاریخ ٩٦/٥/٥ مرکز MRCC اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به محض دریافت کمک و موقعیت یک قایق صیادی که دچار مشکل موتوری شده بود، با واکنش سریع و مدیریت عملیات؛ شناورهای ناجی ٥ و همیار ناجی به محل حادثه اعزام و موفق به نجات ٢ سرنشین قایق گرفتار پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آبهای دریای عمان شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نجات یافتگان در صحّت کامل به سر می‌برند و وضعیت سلامتی آنها رضایتبخش گزارش شده است، به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه کرد: قبل از اعزام به دریا حتماً به اطلاعات هواشناسی روزانه و اخطاریه های هواشناسی که توسط سامانه SMS برای مسئولین شیلاتی، دهیارها و بزرگان هر منطقه ساحلی ارسال می‌شود توجه لازم و ویژه داشته باشند. همچنین جهت اطلاع از وضعیت دریا با شماره ٣٥٣٢١٤١٥ ٠٥٤ تماس حاصل نموده و در هوای نامناسب از رفتن به دریا خودداری نمایند.

وی همچنین از صیادان خواست قبل از اعزام به دریا مسیر صید خود را به آشنایان اعلام نمایند و قایق‌ها به وسایل ارتباطی و GPS مجهز باشند.

شماره چهار رقمی ١٥٥٠ (مرکز جستجو و نجات دریایی) به صورت ٢٤ ساعته آماده دریافت اطلاعات سوانح دریایی استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز