خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور:

انتظار ادامه سیاست‌های فعلی را در وزارت کار داریم/تعامل گروه‌های کارگری و کارفرمایی بهبود یافته‌است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۲۶۹

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور می‌گوید: رئیس‌جمهور پیش از انتخابات درخصوص رونق اشتغال و حمایت از کارگران وعده‌هایی داده‌اند که این وعده در ۴ سال گذشته ازسوی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم پیگیری می‌شد.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور) در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: رئیس‌جمهور پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ وعده‌هایی درخصوص رونق بخشیدن به اشتغال و حمایت از کارگران داده‌اند که این وعده در ۴ سال گذشته از سوی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم پیگیری می‌شد.

وی با بیان اینکه تدوام این سیاست‌ها در وزارت کار منطقی‌ترین گزینه است، تصریح کرد: طبعا انتصاب دوباره علی ربیعی در سمت وزیر کار به پیشبرد این هدف یاری می‌رساند در غیر این صورت با تکرار آزمون و خطا صرفا عقبگرد خواهیم داشت و این به صلاح جامعه کار و تولید کشور نخواهد بود.

 رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید کسی باشد که تحلیل جامعه‌شناسانه دقیقی از تحولات اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: کارگران سرمایه‌های اجتماعی یک کشور هستند که باید برای آنان رفاه آنان در بلندمدت سیاستگذاری کرد که این امر نیازمند آن است که وزیر رفاه دیدی جامعه‌شناسانه داشته باشد و از این نظر آقای ربیعی کارنامه قابل دفاعی دارد.

وی افزود: اموال بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی همواره محل ترکتازی عده‌ای بوده است که نسبت به منافع کارگران و آتیه آنان دغدغه‌ای نداشته‌اند و بخشی‌نگری بحران را نصیب صندوق‌های بیمه‌ای نمود اما ربیعی موفق شد با دوری از افراط و تفریط شرایطی را بر سازمان تامین اجتماعی حاکم کند که دغدغه غارت نمودن و ویرانی آن را نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در ادامه افزود: در این مدت نگاه دلسوزانه‌ای به مشکلات معیشتی مستضعفان وجود داشت که این سیاست باید به قوت بیشتری ادامه یابد.

صادقی با بیان اینکه وزارت کار نیازمند تغییرات معاونت‌هاست، افزود: برخی معاونت‌ها همچون معاونت روابط کار و تنظیم مقرارت تلاش بسیاری در بهبود بخشیدن به تعاملات گروه‌های کارگری و کارفرمایی داشتند و ما از سایر معاونت‌ها نیز عملکرد درخشان مشابهی را انتظار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز