خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

با تقویت تعاونی مرزنشینان فعالیت قاچاقچیان کاهش می‌یابد/۲۰۰۸ مرزنشین ایلامی راهی برای کسب درامد ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۸۳

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان ایلام معتقد است؛ با تقویت مرزنشینان و افزایش صادرات و واردات ازسوی در مرزهای کشور؛ می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد.

نیازعلی پاآهو (مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان ایلام) به خبرنگار ایلنا گفت: ۲۰۰۸ مرزنشین ایلامی که در ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق زندگی می‌کنند، هیچ درآمدی ندارند.

او ادامه می‌دهند: با صفت‌هایی مانند قاچاق‌چی و کولبر و ... واردات و صادارت مرزنشینان را بسیار محدود کرده‌اند بی‌آنکه بدانند یک مرزنشین چگونه باید درآمد کسب کرده و زندگی را بچرخاند.

پاآهو در توصیف تفاوت مرزنشینان با قاچاقچیان افزود: کسی به این نکته توجهی نمی‌کند که یک قاچاقچی باید عضو یک باند قاچاق باشد و خواستگاه  فعالیت‌های این چنینی احتیاج به سرمایه‌ کلان دارد. با درنظر گرفتن این واقعیت؛ به این نتیجه می‌رسیم که مرزنشینی که با یارانه ماهانه و کمک‌های کمیته امداد امورات زندگی خود را می‌گذراند، چگونه می‌تواند قاچاق‌چی باشد؟

او در همین رابطه ادامه داد: اگر مرزنشینان تقویت شوند و فعالیت آنها در زمینه صادرات و واردات افزایش پیدا کند  تردد قاچاقچیان در مرزهای ایران به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت تعاونی‌های مرزنشین ایلام گفت: در حال حاضر از ۱۶ تعاونی استان ایلام تنها ۸ تعاونی فعالیت محدود دارند. مرزنشینان استان ایلام باتوجه به کاهش تعداد کالای وارداتی از ۷۱ قلم به ۳۱ قلم تنها اجازه جابه‌جایی برنج، شکر و روغن را دارند آنهم با کاهش ۵۰ درصدی.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان ایلام در پایان گفت: باتوجه به موقعیت ایلام و مرز‌های مشترکی که با کشور عراق دارد، مرزنشینان می‌توانند با صادرات و واردات وضعیت معیشتی مناسبی داشته باشند ولی به دلیل عدم حمایت مسئولان و قوانین سخت‌گیرانه بدون هیچ درآمدی به زندگی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز