خبرگزاری کار ایران

مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر:

تامین امنیت شغلی کارگران با توجه به کرامت نیروی کار

کد خبر : ۵۱۹۶۵۷

مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر تاکید دارد؛ امنیت شغلی کارگران در گرو اصلاح روحیه مسئولان و برخورداری از تفکر انقلابی است که با استثمار انسانی نیروی کار مخالفت جدی داشته باشد.

«غلامرضا توکلی» مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: امنیت شغلی کارگران زمانی به وجود می‌آید که ماده 7 قانون کار و تبصره‌های آن به گونه‌ای اصلاح شوند که امکان ارائه تعریفی شفاف و دقیق از کار دائم، کار موقت و کار وجود داشته باشد.

توکلی افزود: علاوه بر اجرای این بخش از قانون کار، لازم است تا در راستای اجرای ماده 10 قانون کار، هنگام انعقاد هر نوع قرارد شفاهی یا کتبی، شرایط قرارداد با نوع کاری که اجرای آن به کارگر محول می‌شود، برابر باشد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه آیین‌نامه تبصره 1 ماده 7 قانون کار در معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: دولت زمانی به فکر عملیاتی کردن تبصره 1 ماده 7 قانون کار (تفکیک مشاغل دائم از موقت و تعیین حداکثر زمان برای انعقاد  قرار دادهای مشاغل موقت) افتاده است که حداقل 93 درصد از کارگران دارای مشاغل دائم به صورت قراردادی مشغول کارند.

مسئول انجمن‌های صنفی خانه کارگر که عقیده دارد کارگران در خوش‌بین یا بدبین بودن نسبت به تصمیم اخیر دولت مردد هستند، افزود: جامعه کارگری هنوز به خاطر دارد که براساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دست کارفرمایان برای انعقاد قراردادها موقت در کارهای مستمر باز گذاشته و در عمل امکان تضعیف موقعیت صنفی آنها فراهم شده است.

توکلی در پایان یادآور شد؛ امنیت شغلی کارگران در گرو اصلاح روحیه مسئولان و برخورداری از تفکر انقلابی است که با استثمار نیروی انسانی نیروی کار مخافت جدی داشته و پایبند عدالت اسلامی و معتقد به حمایت از مستضعفان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز