خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان در اعتراض به وضعیت کارخانه/کارفرما: کارگران می‌توانند برای بیمه بیکاری اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۱۴۷

جمعی از کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، مقابل ساختمان دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، صبح روز گذشته (۱۴ مرداد ماه) مقابل دفتر مدیریت کارخانه دست به اعتراض صنفی زدند.

طبق ادعای کارگران معترض؛ در حال حاضر فعالیت تولیدی این واحد تولیدی به سبب نداشتن مواد اولیه تولیدی موقتا متوقف شده وکارگران کاری برای انجام دادن ندارند.

کارگران معترض می‌گویند: افزایش مشکلات کارخانه باعث شده کارفرما پیشنهاد خاتمه قرارداد کار به تعدادی از کارگران بدهد.

این کارگران همچنین مدعی‌اند؛ به دلیل غیرواقعی بودن احکام شغلی ثبت شده در لیست‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی بسیاری از کارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور نیستند.

آن‌ها می‌گویند: در آخرین پیگیری‌هایی که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی از سوی کارفرما برای دریافت مطالباتمان نشنیدیم و به همین دلیل ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان تجمع کنیم.

 در زمینه مشکلات کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان، «مرتضی رضی‌زاده» مدیرعامل این واحد صنعتی گفت: بیش از یک ماه است که ما تولیدی نداریم و کارگران وظایف خودشان را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: خردادماه سال گذشته قرار بود از محل کمک به واحدهای تولیدی ۲۰ میلیارد ریال وام به ما پرداخت شود که در دی‌ماه‌‌‌ گفتند که مهلت پرداخت وام تمام‌شده است.

مدیر صنایع آذرین اصفهان از تصویب مجدد وام ۲۰ میلیارد ریالی این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: به‌محض پرداخت این وام و برطرف شدن مشکلات نقدینگی می‌توانیم پاسخگوی نیروهای خودمان باشیم.

وی با بیان اینکه کارکنان ما همگی قرارداد موقت هستند، یادآور شد: پیش‌از این ما ۱۲۰ نفر نیرو داشتیم و در حال حاضر با ۵۰ نیرو طرف حساب هستیم و هدف ما از این کار ایجاد اشتغال بوده است.

مرتضی رضی‌زاده با تأکید بر اینکه نیروهایی که مایل به ادامه همکاری نیستند برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کنند، بیان داشت: نیروهای فعلی ۲ الی ۳ ماه دیگر تا پایان قرارداد زمان دارند. این افراد می‌توانند با انجام توافق با مجموعه پایان کار خود را بگیرند و برای بیمه بیکاری اقدام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مشکل ما عدم وجود سرمایه در گردش است، اضافه کرد: خود من ملکی را با ارزش ۱۰ میلیارد ریال فروختم تا بتوانم مشکلات موجود را مرتفع سازم اما تا زمانی که وام‌های حمایتی به ما تعلق نگیرد مشکلات ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز