خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

تنها قرارداد چهارنسخه ای کافی نیست/ بر مدت قراردادِ موقت نظارت شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۳۰

اکبر علیپور با انتقاد از رواج قراردادهای کوتاه یک ماهه و سه ماهه گفت: نظارت بر قراردادها فقط نباید محدود به لزوم ثبت در سامانه ثبت قرارداد باشد؛ بلکه بر مدت زمان قرارداد هم باید نظارت اعمال شود.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با سامانه الکترونیکی ثبت قراردادها و گفتگوی انجام شده در این رابطه گفت: اول این که بایستی در کارهای مستمر قرارداد دائم منعقد شوند و پیش از هرچیز بایستی بر این ضرورت قانونی، نظارت انجام شود.

وی ادامه داد: در مورد قراردادهای موقت هم که رواج پیدا کرده، باید گفت فقط قراردادهای چهارنسخه‌ای کافی نیست؛ این که قرارداد سفید نباشد، اولین و ساده‌ترین نظارتی است که می‌تواند انجام شود، پس از آن نوبت به مدت زمان قرارداد می‌رسد.

علیپور در تشریح این مطلب افزود: بایستی بر مدت زمان قرارداد نظارت شود؛ در کارهای پیمانکاری بایستی مدت زمان قراردادِ کارگر پیمانکاری با مدت زمان قرارداد پیمان‌دهنده اصلی و شرکت پیمان گیرنده تنظیم شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو ادامه داد: برای مثال اگر شرکت پیمانکار، پروژه را به مدت یک سال به پیمان گرفته، مدت زمان قراردادِ کارگر هم نباید کمتر از یک سال باشد تا کارگر بتواند از حد اندکی از امنیت شغلی بهره مند باشد و برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند.

وی در پایان تاکید کرد: معنای ساماندهی قراردادهای موقت و الکترونیکی کردن آن، این است که باید همه این نظارت‌ها انجام شود و لزوم ثبت قرارداد به تنهایی کفایت نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز