خبرگزاری کار ایران

بیکاری ۱۲۰ کارگر بستنی عسلِ کردستان/کارفرما: شبِ عید مجبور شدیم کرکره‌ها را پایین بکشیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۳۲۰

با تعطیلی کارخانه بستنی عسل در سنندج، ۱۲۰ کارگر این کارخانه قدیمی بیکار شدند. کارفرما می‌گوید: تسهیلات وعده داده شده، پرداخت نشد.

به گزارش ایلنا، چندماهی است که بستنی «عسلِ کردستان» تعطیل شده و ۱۲۰ کارگر این کارخانه بیکار شده‌اند.

این کارگران بعد از شبِ عید دیگر به سر کار بازنگشتند و آنها اکنون نزدیک به پنج ماه است بیکارند. یکی از این کارگران می‌گوید: مگر در کردستان چند کارخانه است که اگر یکی تعطیل شد، برویم سراغ یکی دیگر و استخدام شویم؟ بستنی عسل که تعطیل شد؛ خانه‌نشین شدیم.

سیدجمال ساعدی (مدیرعامل و سهامدار دو مجموعه بستنی عسل و کشت و صنعت برکت کردستان) نیز درباره دلایل تعطیلی کارخانه خود می‌گوید: بدون حمایت، استارت زدن و شروع دوباره امکان ندارد.

این کارفرما به شرحِ ماوقع می‌پردازد و می‌گوید: کارخانه بستنی عسل اولین کارخانه بستنی در کردستان است که در ده سال گذشته در عرصه اقتصاد فعال بوده و حتی به کشورهای همسایه صادرات هم داشته‌است.

او در ادامه می‌افزاید: ۱۲۰ پرسنل داشتیم؛ سال ۹۴ طرح توسعهٔ مجتمع را به بهره‌برداری رساندیم، در کنار آن گاوداری هم زدیم که به بهره‌برداری رسید و ۵۰۰ راس دام داشتیم. برای طرح توسعه نیز ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم و در ضمن قرار بود کارگروه حمایت از صنایع از صندوق توسعه ملی، ۴۰ میلیارد تومان به ما بپردازد که هنوز نپرداخته‌اند.

ساعدی می‌گوید: تا شب عید هم بدون حمایت و با هزینه شخصی چرخ کارخانه را گرداندیم تا اینکه درنهایت به بی‌پولی خوردیم و مجبور شدیم تعطیل کنیم.

او می‌گوید: بیشتر پرسنل ما خانم هستند و این بیکاری به آن‌ها بسیار فشار می‌آورد؛ امیدواریم مسئولان حمایت کنند تا دوباره کار‌ها روی ریل بیفتد و کارگران به سر کار بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز