خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

٤٠ مستمری بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی بین ١٠٠تا ١٢١ سال سن دارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۴۳۶

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به اعلام آمار مسن‌ترین از کارافتادگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: تأمین اجتماعی ۲۰ مستمری بگیر ازکار افتاده ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال و ۲۰ مستمری‌بگیر بازنشسته ۱۱۵ تا ۱۲۱ ساله دارد.

به گزارش ایلنا، امیرعباس تقی‌پور (مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی) در خصوص آمار مسن‌ترین از کارافتادگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به رسانه‌ها گفت: هم اکنون تأمین اجتماعی ۲۰ مستمری بگیر از کار افتاده ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال و ۲۰ مستمری‌بگیر بازنشسته ۱۱۵ تا ۱۲۱ ساله دارد.

این مقام مسئول سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به ۲۰ از کار افتاده بین سنین ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال سن، خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بر این اساس مسن‌ترین مستمری بگیراز کارافتادگی که در قشم زندگی می‌کند ۱۲۱ سال سن دارد.

وی افزود: همچنین ۲۰ مستمری بگیر و بازنشسته ۱۱۵ تا ۱۲۱ ساله داریم که مسن‌ترین آن‌ها با ۱۲۱ سال سن ساکن تهران است، نفر دوم در زنجان زندگی می‌کند و سومین مستمری بگیر این سازمان با بیشترین سن ساکن اصفهان است.

مشاور مدیرعامل ومدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش دارد، گفت: ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و٣ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر مستمری بگیر داریم که آمار آن‌ها با احتساب اعضای خانواده به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد. همچنین با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگاه و واحد تولیدی در ارتباط هستیم.

تقی‌پورادامه داد: خدمات متنوع ۱۸ گانه سازمان از پرداخت مستمری بازنشستگی گرفته تا مقرری بیمه بیکاری غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری همگی در سازمان ارائه می‌شوند. در بخش بیمه‌ای ۱۰۰۰ واحد اجرایی مشغول ارائه خدمات هستند.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان با تشکیل ستادهای ویژه تلاش کرده تمام ارکان خود را نسبت به اجرایی کردن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و طرح تحول نظام سلامت بسیج کند.

تقی‌پور ضمن اعلام بخشودگی هزار میلیارد تومانی جرایم بیمه‌ای واحدهای تولیدی اظهار کرد: طی چهار سال گذشته در بخش درمان نیز خدمات قابل توجهی ارائه شده است. ساخت بیمارستان‌هایی با برند میلاد از برنامه‌های اصلی معاونت درمان بوده و بیمارستان‌های میلاد در این مدت در کرمان، بیرجند، ایلام و اهواز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در آینده نیز در دزفول، آبادان و شیراز این بیمارستان هاساخته می‌شود.

وی اختصاص شماره تامین اجتماعی به بیمه شدگان، ایجاد ساختار نوین شعب، راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی، ورود مفاهیم تامین اجتماعی به کتب درسی، بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم و حضور فعال در مجامع عمومی بین المللی و تعامل مناسب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در ۴ سال گذشته برشمرد.

وی به ارتقای هتلینگ و بازسازی اورژانس اکثر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان جزو آرزوهای دیرینه چندین ساله سازمان بود که بالاخره محقق شد و اکنون دیگر نیازی نیست بیمه‌شدگان ما به هنگام مراجعه به مراکز ملکی دفترچه بیمه به همراه داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با ارائه کد ملی خدمات لازم را دریافت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه در استان خراسان رضوی سه بیمارستان در مشهد و تربیت حیدریه داریم، گفت: ظرفیت این سه بیمارستان ۴۵۴ تخت است. همچنین ۱۱ درمانگاه و پنج پلی کلینیک تخصصی داریم و سالانه ۲. ۵ میلیون نفر ویزیت سرپایی می‌شوند و آمار ۵۰ هزار بستری و ۳۵ هزار جراحی را در سال گذشته ثبت کردیم.

حمید داستانی افزود: با ۴۰۰۰ مرکز طرف قرارداد هستیم و مجموع تعهدات ما در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم در سال گذشته به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ۲۱ میلیون نفر خدمات ویزیت از مراکز طرف قرارداد دریافت کرده‌اند و ۲۲۰ هزار نفر نیز خدمات بستری گرفتند.

وی به افتتاح پلی کلینیک فاتق، راه اندازی بخش آی سی یو در بیمارستان تربیت حیدریه، بهره برداری از ٨ دستگاه آمبولانس، تشکیل ۵٠ هزار پرونده برای بیماران مزمن و ارتقای هتلینگ بیمارستان فارابی از اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در دولت یازدهم بوده است.

داستانی با بیان اینکه ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه و ١٧ شهریور مشهد نیز در حال انجام است، گفت: تاکنون بیش از ١٢ میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ در ٣ بیمارستان ملکی این استان هزینه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه در این استان ۴۶ شعبه، ۱۲ کارگزاری و ۲۰ شعبه اقماری داریم، گفت: ۴۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

سید محسن نظام خیرآبادی افزود: از ابتدای امسال ۱۸ گروه از بازنشستگان را در طرح کرامت رضوی پذیرش کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری ۳۰ تا ۴۰ هزار مستمری‌بگیر به مشهد مقدس مشرف شوند که تعداد زیادی از آن‌ها زیارت اولی‌اند.

مدیرکل هتل هما ۱ مشهد نیز گفت: هتل هما مشهد در سال ۸۱ به دلایلی تعطیل شد، اما در سال ۹۳ پس از واگذاری به تأمین اجتماعی وارد فاز بازسازی شد و ۱۵ روز گذشته عملا به افتتاح و بهره‌برداری رسید. هزینه بازسازی هتل‌های هما ۳۵ میلیارد تومان شد و در حال حاضرحدود ۱۷۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

فریدون موافق افزود: استقبال از این هتل به علت قدمتی که دارد و همچین تلاش برای ارائه خدمات شایسته در این مدت بسیار خوب بوده و پیش‌بینی می‌کنیم حاشیه سودمان تضمین شده باشد.

وی با اشاره به مزیت‌های هتل همای یک گفت: طرح توسعه هتل با ۴٠٠ اتاق را در دستور کار داریم.

همچنین، خبرنگاران رسانه‌ها از طرح‌های ارتقای هتلینگ و استانداردسازی اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی فارابی مشهد بازدید کردند و دکتر آراسته مدیر بیمارستان فارابی در خصوص ارتقای هتلینگ و حذف دفترچه درمانی توضیحاتی را به خبرنگاران داد.

آراسته در خصوص استقرار سیستم پکس در بیمارستان نیز گفت: پکس سیستمی است که بر اساس آن فیلم‌های رادیولوژی آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می‌کند. استقرار سیستم پکس در بیمارستان فارابی سازمان تامین اجتماعی از این حیث حائز اهمیت است که با توجه به برنامه سازمان جهانی بهداشت که از سال ۲۰۱۰ میلادی برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست، تولید فیلم رادیولوژی محدود و ممنوع شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم پکس، صرفه جویی حدود (۳۰ درصد) هزینه‌های بخش رادیولوژی تابش اشعه کمتر (بین ۴۰ تا ۶۰ درصد) به بیمار در تصویربرداری دیجیتال در مقایسه با فیلم رادیوگرافی، امکان تشخیص بهتر با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و پیشرفته وامکان ارائه خدمات پیشرفته تشخیصی و مشاوره‌ای به مناطق محروم کشور با حداقل هزینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز