خبرگزاری کار ایران

نتایج یک پژوهش در آلمان؛

کارگرانی که امنیت شغلی ندارند به احزاب راست افراطی گرایش دارند/امنیت شغلی بستر امنیت روان

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۶۶۶

نتایج یک پژوهش در آلمان نشان می‌دهد؛ کارگرانی که با نبود امنیت شغلی یا ترس از بیکار شدن مواجه هستند به احزاب راست افراطی گرایش می‌آورند و در کارزارهای انتخابات به احزابی همچون «آلترناتیو برای آلمان» رای می‌دهند.

به گزارش ایلنا، براساس پژوهش بنیاد «هانس بوکلر» وابسته به کنفدراسیون شوراهای کارگری آلمان کارگرانی که با نبود امنیت شغلی یا ترس از بیکار شدن مواجه هستند؛ به احزاب راست افراطی گرایش می‌آورند و در کارزارهای انتخابات به احزابی همچون «آلترناتیو برای آلمان» رای می‌دهند. 

«راینر هوفمان» رئیس بنیاد هانس بوکلر و کنفدراسیون شوراهای کارگری آلمان با اشاره بالا رفتن موقتی‌سازی کارگران در آلمان متذکر شده است که سیاستمداران آلمانی باید به نتایج پژوهش این بنیاد توجه کنند و به آن واکنش نشان دهند.

هوفمان، امنیت شغلی را بستری امنیت روانی جامعه دانسته و تاکید دارد که دولتمردان باید متوجه ترس‌های موجود در جامعه باشند، چون این ترس‌ها بر پایه واقعیت‌هایی شکل گرفته‌اند.

محققانی که این پژوهش را به سرانجام رسانده‌اند در گزارش نهایی خود که در رسانه‌ها انعکاس گسترده یافته است راه‌حل خود را این چنین اعلام کرده‌اند: برای رفع ترس‌های موجود باید مانع رشد روندها و عناصر نامطلوب در بازار کار شد؛ برای نمونه باید از گسترده‌تر شدن دامنه درآمدهای نازل و کارهای موقت جلوگیری کرد. همچنین نباید بیش از این حقوق‌های بازنشستگی را کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز