خبرگزاری کار ایران

رئیس تامین اجتماعی آزادشهر خبر داد؛

برقراری مستمری بازماندگان کارگران حادثه معدن زمستان یورت

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۰۴۸

رئیس تامین اجتماعی شهرستان آزادشهر از پرداخت مستمری تمامی خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داد و گفت: مستمری ماهیانه خانواده‌های جانباختگان این حادثه بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایلنا، «جعفر عسگری» در این باره گفته است: بعد از حادثه ناگوار انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر با هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستمری ماهیانه خانواده‌های جانباختگان این حادثه پرداخت می‌شود که بنا به میزان دستمزد از مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان متغیر است.

وی افزود: مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز از صندوق سازمان تامین اجتماعی به صورت بلاعوض به هر خانواده متوفی در حضور نماینده‌های قضایی به صورت چک پرداخت شد.

عسگری ادامه داد: به ۷۳ نفر از مصدومین این حادثه هم که از طریق استعلام از اورژانس و هلال احمر به ما داده شد، مبلغ یک میلیون تومان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: به کارگرانی که لیست بیمه آن‌ها رد شده بود ماهیانه حقوق بیکاری پرداخت می‌شود، این در صورتی است که شرکت معدن زمستان یورت مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهکاری به بیمه تامین اجتماعی دارد.

عسگری اضافه کرد: حقوق بیمه بیکاری مبلغ یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است که با هماهنگی اداره کار پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: مبلغ ۹۳۰ هزار تومان هم بابت هزینه کفن و دفن به هر خانواده متوفی پرداخت شده است.

پرداخت تعهد دیه بیمه مسوولیت 40 تن از کارگران جان باخته معدن زمستان یورت

«محمد جودانه» رییس بیمه آسیا مرکزی آزادشهر هم در این خصوص گفته است: تعهد دیه بیمه مسئولیت بیمه آسیا تعداد ۴۰ نفر از جانباختگان حادثه معدن آزادشهر بوده که به طور کامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به هر خانواده مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است، افزود: پرداخت دیه سه خانواده به دلیل مشکل انحصار وراثت و مشخص نشدن کفیل، به دادگستری ارجاع داده و از مسئولیت بیمه آسیا خارج شد.

رییس بیمه آسیا مرکزی آزادشهر خاطرنشان کرد: دیه سه خانواده دیگر بعد از طی مراحل قانونی از طریق بیمه مرکزی پرداخت خواهد شد.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت ماه امسال منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز