خبرگزاری کار ایران

شورای دانشجویی نظام پرستاری تهران:

وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل کند/خواستار حذف پرستار بیمارستانی هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۲۰۶

شورای دانشجویی نظام پرستاری تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار پایبندی وزارت بهداشت به توافقات و حذف پرستار بیمارستانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای دانشجویی نظام پرستاری تهران در ارتباط با طرح تربیت پرستار بیمارستانی و توافقات صورت گرفته با وزارت بهداشت بیانیه‌ای صادر کرده‌است.

در این بیانیه آمده‌است: پیرو جلسه برگزار شده ما بین نمایندگان واقعی پرستاری و معاونین محترم وزیر بهداشت مورخ پانزدهم مردادماه نود و شش، توافقات مهمی صورت گرفت از جمله: حذف سه کدرشته از مجموع سیزده کدرشته دفترچه کنکور سراسری؛ تشکیل کارگروه جهت بررسی امکانات بیمارستان‌ها و نیازسنجی واقعی و تشکیل کارگروه ناظر بر اجرای آیین‌نامه اصفهان. اگرچه این جلسه نتایج مهمی در پی داشت و در وهله نخست باعث رضایت خاطر عده‌ای شد، اما دانشجویان بیش از هر چیزی، نگران عمل و وفای به عهد این توافقات بوده و هستند. لیکن با نگاهی به اصلاحیه دفترچه کنکور سراسری که اخیرا منتشر شده است به این نتیجه می‌رسیم که در همین گام نخست شاهد بدعهدی وزارت بهداشت هستیم؛ به طوری که نه تنها کدرشته‌های مذکور حذف نشده‌اند، بلکه شاهد افزایش ظرفیت در برخی کدرشته‌ها نیز هستیم و این برخلاف نتایج جلسه مذکور است.

در خاتمه این بیانیه می‌خوانیم: اعلام می‌داریم که نسبت به این طرح که هدفی جز اشباع غیرکارشناسانه پرستاری ندارد، آگاهیم و از مسئولین محترم وزارت بهداشت می‌خواهیم که این رویه را تغییر دهند و به جای بدعهدی، با عملکردی مثبت در جهت جلب اعتماد دانشجویان تلاش کنند و از وزارت بهداشت خواستاریم که تا زمان تشکیل کارگروه مربوطه و نیازسنجی واقعی تمامی کدرشته‌های جدید را حذف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز