خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حمایت صیادان از ابقای وزیر کار/با حمایت ربیعی بعد از ۲۰ سال به انسجام رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۵۱

رییس اتحادیه صیادان کل کشور می‌گوید: جامعه ماهیگیران ایران با حمایت‌های علی ربیعی توانستند به انسجام برسند و در ادامه هم با حمایت‌های وزیر کار به دیگر خواسته‌های خود خواهند رسید.

اسحاق تندرو (رییس هیات مدیره اتحادیه صیادان کل کشور) با اشاره که حضور مجدد علی ربیعی وزیر کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در کابینه دوازدهم به سود اعضای این اتحادیه صنفی می‌داند، به خبرنگار ایلنا گفت: باتوجه به حمایت‌های مسئولان وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهار سال گذشته، مجموعه صیادان ایران از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا از حضور مجدد علی ربیعی در دولت دوازدهم حمایت کنند.

انسجام ماهیگیران بعد از ۲۰ سال

تندرو داد: تاسیس اتحادیه صیادان به سال ۷۲ بازمی‌گردد ولی به دلیل عدم وجود انسجام و حمایت‌ ازسوی دولت فعالیت خاصی نداشت. با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و حمایت‌های علی ربیعی پیش زمینه‌هایی برای انسجام صیادان به وجود آمد که در حال حاضر جز برترین اتحادیه‌های کشور هستیم.

رییس اتحادیه صیادان کل کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتحادیه صیادان ایران بیش از ۲۰۰ هزار عضو دارد که به اتفاق برای پیش برد خواسته‌های صنفی از ابقای علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی حمایت می‌کنند.

این فعال کارگری افزود: امکانات تصدی‌گری به تعاونی‌های صیادان و پرداخت اعتبارات بودجه‌ای یکی از مطالبات اصلی صیادان است که امیدواریم به این مهم دقت شود تا وضعیت معیشتی اعضای تعاونی صیادان بهبود یابد.

بیمه سراسری صیادان در اولویت فعالیت‌های اتحادیه

تندرو با اشاره به بیمه سراسری ماهیگیران بیان کرد: یکی از عمده مشکلات صیادان کشور بحث بیمه‌ است. با حمایت‌های انجام شده در دولت یازدهم، بیمه سرمد تقبل کرده است با در نظرگرفتن تخفیف‌هایی صیادان و خانواده‌های آنها را بیمه کنند.

وی در خصوص این بیمه‌ها یاداور شد: بیمه حوادث کار, بیمه تکمیل درمانی, بیمه عمر و ... به زودی در اختیار ماهیگران و خانواده‌های انها قرار خواهد گرفت. با توجه به این موضوع به زودی همه ماهیگران و خانواده‌های آنها را تحت پوشش بیمه خواهیم برد.

 صیادان شمال نیمی از سال بیکارند

این مقام صنفی در مورد دیگر خواسته‌های جامعه صیادی گفت: در شمال کشور صیادان به دلیل حفظ ذخایر دریایی تنها اجازه دارند دو فصل از سال به ماهیگیری بپردازند و ماه دیگر سال به شغل‌های کاذب روی می‌آورند.

ادامه داد: طی طرحی به سازمان شیلات از آنها خواستیم با در اختیار قرار دادن امکانات اولیه محیطی را برای این ماهیگیران تخصیص دهند تا آنها بتوانند در ماه‌هایی که صید تعطیل است به شغل‌های مرتبط مانند پرورش ماهی و میگو بپردازند و انتظار داریم که این خواسته با همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محقق شود.

اهمیت تشکیل بسیج دریایی

رییس هیات مدیره اتحادیه صیادان کشور افزود: صیادان حاشیه خلیج فارس همواره با نیروها و صیادان دیگر کشورهای برخوردهایی دارند که متاسفانه به دلیل نداشتن امکاناتی مانند بی‌سیم در این برخوردها صدمه می‌بینند.

او در این باره خاطرنشان کرد: به‌زودی با حمایت‌هایی که از صیادان جنوب خواهد شد ما قصد داریم با تشکیل بسیج دریایی که می‌تواند مانند پلیس دریایی عمل کند و هم از امنیت مزهای دریایی ما حفاظت می‌کند، و هم در مواقعی که تهدید می‌شوند درخواست کمک می‌کند، بخشی از مشکلات را مرتفع کنیم.

 این فعال کارگری در پایان گفت: باتوجه به حمایت‌هایی که در چهار سال نخست دولت روحانی از ماهیگیران شد امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابقای علی ربیعی راه رسیدن به خواسته‌های این صنف را هموارتر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز