خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

به بیکاران «مستمری بیکاری» بپردازید/ اشتغال بایستی هزینه‌های زندگی را تامین کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۰۷

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید: حمایت از بیکاران، وظیفه دولت است اما اشتغال شایسته شرایطی دارد که بایستی حتما رعایت شود.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: اینکه دولت بخواهد از بیکاران حمایت کند و به فکر معیشت آنها باشد، خیلی هم خوب و پسندیده است.

وی ادامه داد: حمایت از بیکاران به معنای تلاش برای تامین معیشت حداقلی آنها با پرداخت مستمری بیکاری و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی شایسته است.

حبیبی با بیان اینکه "اشتغال شایسته" تعاریف مخصوص به خود دارد، ادامه داد: اگر قرار باشد برای رفع ظاهریِ مشکل بیکاری، فرصت‌هایی ایجاد شود که نه حداقل دستمزد رعایت شود و نه از بیمه و امنیت شغلی خبری باشد، معادلات بازار کار در کل به هم می‌ریزد.

این فعال کارگری در تشریح این مطلب افزود: در صورتی که حداقل‌ها رعایت نشود، فقط بیکاری روی کاغذ خط می‌خورد، اما در عمل نه بیکاران می‌توانند با استفاده از فرصت ایجاد شده، هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند و نه شاغلان دیگر امنیت شغلی خواهند داشت؛ چراکه با وجود فرصت‌های شغلی ناقص و نیم‌بند و در جهت منافع سرمایه، کارفرمایان دیگر تمایلی به رعایت الزامات اشتغال شایسته نخواهند داشت.

حبیبی در پایان تاکید کرد: امنیت شغلی، برابری و کرامت انسانی، مطالباتی است که بایستی در عمل برای آحاد مردم برآورده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز