خبرگزاری کار ایران

در یک برنامه سه مرحله‌ای؛

«فاکس کان» ربات‌ها را جایگزین کارگران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۸۰۹

شغل‌های کارخانه‌ای کم‌کم با ربات‌ها جایگزین می‌شوند، چون ربات‌ها ارزان‌تر بوده و دردسرهای کارگران را ندارند. «فاکس‌کان» سازنده محصولات تجاری «اپل» در چین نیز همین قصد را داشته و سعی دارد تا در یک برنامه سه مرحله‌ای تمام کارگران خود را با ربات جایگزین کند.

به گزارش ایلنا، شغل‌های کارخانه‌ای کم‌کم با ربات‌ها جایگزین می‌شوند، چون ربات‌ها ارزان‌تر بوده و دردسرهای کارگران را ندارند. «فاکس‌کان» بزرگترین تولید کننده قطعات رایانه‌ای نیز همین قصد را داشته و سعی دارد تا در یک برنامه سه مرحله‌ای تمام کارگران خود را با ربات جایگزین کند.

یکی از مدیران کارخانه فاکس کان به رسانه‌ها گفته است که جایگزینی کارگران با ربات‌ها در  سه مرحله انجام می‌شود: اولین فاز، جایگزین‌ کردن کارگران در ورک‌استیشن‌ها با ربات است. این ربات‌ها کارهایی را انجام خواهند داد که یا برای انسان خیلی خطر دارد و یا کارگران حاضر به انجام آن نیستند. در مرحله دوم ربات‌ها، تمام مراحل تولید را در دست می‌گیرند و مرحله سوم به گونه‌ای خواهد بود که از انسان‌ها در نظارت و بازرسی استفاده خواهد شد.

اجرای این پروژه در کارخانه‌های فاکس‌کان در «چنگدو»، «شنزن» و «ژنگ‌ژو» در حال حاضر به مرحله دوم و سوم رسیده‌اند. فاکس‌کان تاکنون از ۴۰ هزار ربات یا Foxbot استفاده کرده است. فاکس‌کان قادر است سالانه ۱۰ هزار ربات تولید کند.

مجموعه کارخانه‌های فاکس کان در حال حاضر تولیدکننده محصولات برند تجاری «اپل» در چین محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز