خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان آذربایجان غربی:

توقف واحد استخراج طلای زرشوران ادامه دارد/ پیگیر وضعیت کارگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۴۳۰

مدیرکل کار استان آذربایجان غربی از ادامه توقف فعالیت معدن طلای زرشوران خبر داد.

«رضا نقی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: فعالیت واحد استخراج معدن طلای زرشوران همچنان متوقف است و به غیر نگهبانان از مجموع ۱۲۰ کارگر، هیچ فرد دیگری در این واحد معدنی فعالیت ندارد.

وی در عین حال تاکید کرد که بخش کارخانه استحصال طلای معدن زرشوران همچنان فعالیت دارد و کارگرانی که در استخدام این بخش هستند، مشغول کار روزانه خود هستند.

این مقام دولتی بابیان اینکه درجریان مشکل پیش آمده میان کارفرما و پیمانکار معدن هستیم، افزود: این وضعیت مانع فعالیت بازرسان اداره کار برای سرکشی از معدن نشده است اما به دلیل این مشکل، تاکنون پرداخت مطالبات مزدی کارگران واحد استخراج معدن زرشوران برای مدت پنج ماه به تاخیر افتاده است.

نقی‌زاده گفت: در همین رابطه کمیسیون کارگری شورای تامین فرمانداری پیگیر وضعیت این واحد معدنی و به ویژه وضعیت کارگران است.

وی در عین حال افزود: اداره کل کار استان آذربایجان غربی از طریق واحدهای زیر مجموعه خود آمادگی رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران شاغل در واحد استخراج معدن طلای زرشوران را دارد اما تا این لحظه هیچ شکایتی از جانب کارگران این کارخانه در این اداره ثبت نشده و این وضعیت در حالی است که طبق اطلاعات این اداره قراردادهای شغلی این کارگران در آستانه تمام شدن قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز