خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهر:

بیکارانِ مُهر به دنبال جذب در صنایع بومی/برای جذب بومی‌‌ها رایزنی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۸۳۳

رئیس اداره کار شهرستان مهر گفت: با همه توان تلاش خواهیم کرد بیکاران شهرستان، در صنایع محلی مشغول به کار شوند.

سیدعلی اکبر علوی (رئیس اداره کار شهرستان مُهر در استان فارس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با خواسته‌های بیکاران این شهرستان گفت: جوانان جویای کارِ شهرستان خواستار این هستند که در پالایشگاه پارسیان به کار گرفته شوند و از اشتغال غیربومی‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه 76 درصد شاغلین در پالایشگاه پارسیان کارگران بومیِ شهرستان هستند، افزود: قانون کار اجازه نمی‌دهد شاغلین غیربومی اخراج شوند مگر اینکه پروژه‌ها به پایان برسد؛ اما از آنجا که در بیشتر پروژه‌های عسلویه دارند بومی‌ها را جذب می‌کنند، جوانان مهر هم خواستار اجرایی شدن چنین طرحی در شهرستان هستند.

علوی در ادامه به ماده 47 برنامه ششم توسعه که براساس آن اولویت جذب با بومی‌هاست، اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی دستِ ما را بازمی‌گذارد و با توسل به آن می‌توانیم در همه پروژه‌های جدید بومی‌ها را به سر کار ببریم و در همین راستا با همه مقامات ازجمله نمایندگان مجلس و وزارت نفت در حال رایزنی هستیم.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از بیکاران شهرستان نداریم اما بیکاران به جد خواستار این هستند که اوضاع تغییر کند؛ افزود: شرکتی به نام شرکت اتان در شهرستان شروع به کار کرده که در تلاش هستیم از نیروهای بومی برای اشتغال در این شرکت استفاده شود و امیدواریم کارفرمایان نیز در این رابطه، تعامل مثبت داشته باشند.

در روزهای گذشته خبرهایی از اعتراضات بیکاران شهرستان مهر رسانه‌ای شد؛ بیکاران این شهرستان می‌گویند، اولویت جذب با ماست و نباید با وجود بودنِ پالایشگاه در شهرستان، جوانان برای کار، آواره شهرهای دور شده و با مشکلات بسیار مواجه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز