خبرگزاری کار ایران

وضعیت بیمه‌ای بیکارشدگان پلاسکو به کجا انجامید؟/برقراری مستمری برای فاقد بیمه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۳۴۹

مقامات وزارت کار از پرداخت مستمری بیمه بیکاری به 1499 نفر از بیکارشدگانِ فاقد بیمه‌ی پلاسکو خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران، تعداد زیادی از کارگران از کار بیکار شدند.

مشکل از جایی آغاز شد که تعداد زیادی از این بیکارشدگان که در کارگاه‌های کوچک اشتغال داشتند، اصولا بیمه نبوده‌اند و در شرایط عادی اگر بیکار می‌شدند، چیزی به آنها تعلق نمی‌گرفت؛ نه غرامت و نه مستمری بیکاری.

اما در مورد پلاسکو اوضاع فرق می‌کرد؛ مسئولان وعده داده بودند به همه بیکارشدگان، چه بیمه شده و چه فاقد بیمه، مستمری بیکاری خواهند پرداخت.

حالا بیش از چهار ماه از حادثه پلاسکو گذشته است؛ کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار) در ارتباط با برقراری مستمری بیکاری برای بیکارشدگان پلاسکو به رسانه‌ها گفته‌است: 530 نفر از بین کارگران پلاسکو به لحاظ قانونی شرایط احراز دریافت مقرری بیمه بیکاری را داشتند و مقرری آنها برقرار شده است و دریافت می‌کنند. حدود 1499 نفر غیرمشمول بودند. چه کارگر و چه کارفرما و چه صاحبان حرف غیرمشمول.

 وی با بیان اینکه 1499 نفر فاقد بیمه بودند، افزود: مطابق مصوبه هئیت دولت مقرر شده که کارگران بدون بیمه پلاسکو مطابق مصوبه هیئت دولت 4ماه مقرری بیکاری بگیرند که این 1499 نفر تا 4ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به مصوبه هیئت دولت گفت: کارگرانی که سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشتند و مشمول مقررات قانون بیمه بیکاری می‌شدند، مطابق قانون از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شدند. تعدادی از کارگران پلاسکو نیز کمتر از 6ماه سابقه کار داشتند که مانند کارگرانی که دارای سابقه بیشتر از 6ماه بودند از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده کردند.

مساله این است که پس از قطع مستمری بیکاری برای کارگرانی که 4 ماه مستمری گرفته‌اند، در صورتی که برای آنها فرصت اشتغال به وجود نیاید، تکلیفشان چه می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز