خبرگزاری کار ایران

اختلاف فرودگاه یاسوج با جهادکشاورزی باعث شد؛

تعطیلی گلخانه فرودگاه مرکزی یاسوج/200 کارگر بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۳۷۱

اختلاف بین مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و فرودگاه این استان بر سر چگونگی ادامه فعالیت مجتمع گلخانه‌ای این فرودگاه موجب نگرانی دست کم یکصد کارگر شاغل در این مجموعه از بابت امنیت شغلی آنها شده است.

به گزارش ایلنا، اختلاف مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و فرودگاه مرکزی یاسوج بر سر چگونگی ادامه فعالیت مجتمع گلخانه‌ای مستقر در این فرودگاه، باعث نگرانی دست‌کم یکصد کارگر شاغل در این واحد تولیدی شده است.

ایجاد این مجمتع گلخانه‌ای به قراردادی بازمی‌گردد که در سال 1389 بین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان کهکلویه و بویراحمد با هدف اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی منعقد شده بود. 

براساس این قرارداد قرار بود در بخشی از اراضی فرودگاه مرکزی یاسوج تا سال 1401 گلخانه برای کشت و پرورش محصولات صیفی و گل‌های زینتی دایر شود اما پس از گذشت هفت سال از این قرار داد، مدیران فرودگاه یاسوج تصمیم به جابه‌جایی محل گلخانه گرفته‌ و حکم تخلیه محل کنونی را صادر کرده‌اند.

از قرار معلوم طی هفت سال گذشته در این مجتمع شامل 8 واحد تولیدی گل رز، 2واحد تولیدی سبزی وصیفی دایر شده است و نزدیک به 100 کارگر که بیشتر آنها را زنان شامل می‌شوند در این مجموعه مشغول کارند.

در همین رابطه «جعفر گوهرگانی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان  فرودگاه یاسوج خواست مانع فعالیت گلخانه‌داران در این فرودگاه نشوند.

گوهرگانی که امروز در فرودگاه یاسوج حضور یافته بود به خبرنگار ایلنا گفت: «اگر درهای گلخانه‌ها باز نشود شاهد خسارات میلیاردی به گلخانه‌داران خواهیم بود.»

وی این اقدام مسئولان فرودگاه یاسوج را به منزله فسخ یک جانبه قرارداد گلخانه‌داران دانست و افزود: فسخ قرارداد یکطرفه از سوی مسوولان فرودگاهی یک کار ظالمانه بوده است. در این رابطه جلسات متعددی با مسئولان فرودگاه برگزار شده و آنها  هربار بهانه‌ای را مطرح می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، بیکاری بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل سیاست‌های نادرست فرودگاه یاسوج را محتمل دانست و افزود: تنها راهکار رفع این معضل برگزاری شورای تامین و دستور ویژه استاندار است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز