خبرگزاری کار ایران

یکصد و سی هفتمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۲۶۵

یکصد و سی هفتمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با حضور مهندس احمد مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس مظفری مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، یکصد و سی هفتمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با حضور احمد مشیریان (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و مظفری (مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) برگزار شد.

احمد مشیریان در ابتدای این جلسه با تاکید بر اهمیت کاهش حوادث ناشی از کار گفت: مقام عالی وزارت تاکید بسیار زیادی بر کاهش حوادث ناشی از کار دارند که این امر لزوم برنامه‌ریزی‌های بیشتر و پیشگیری از حوادث ناشی از کار را دو چندان می‌کند.

وی تاکید کرد: شورای عالی حفاظت فنی در این زمینه اقدامات جدی را انجام خواهد داد و قطعا تغییراتی در آیین‌نامه‌ها صورت می‌گیرد.

مظفری مدیرکل بازرسی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در ادامه این جلسه گفت: مقوله ایمنی در کارگاه‌های کشور از جمله مواردی است که مورد توجه و اهمیت سیاست‌های شورای عالی حفاظت فنی است.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که شورای عالی حفاظت فنی دارد، این رویکرد به صورت هدفمند ادامه خواهد یافت.

مظفری با تاکید بر این که باید بتوانیم از ظرفیت مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار در کارگاه‌های کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: باید بتوانیم از این پتانسیل در جهت اثربخشی ایمنی و رشد شاخص‌های ایمنی در کارگاه‌های کشور استفاده کنیم و مجموعه این مقاوله‌نامه‌ها را با استانداردهای داخلی وفق دهیم.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: ساخت دستگاه‌های ناایمن باید متوقف شود و به سمت رویکرد پیشگیری حرکت کنیم.

وی تدوین استانداردهای لازم در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: ارتباط با سازمان ملی استاندارد در بحث تدوین و اجبار مواردی در خصوص ساخت دستگاه‌های ایمن و جلوگیری از استقرار دستگاه‌های ناایمن در کارگاه‌های کشور ضروری است.

مظفری همچنین از همکاران سازمان استاندارد و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خواست که خلاءهای استاندارد در این زمینه را پرکنند.

در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی «بازنگری و اصلاح قسمت دوم آیین‌نامه حفاظتی پرس‌های تزریقی (پلاستیک و دایکاست) تحت عنوان آیین‌نامه ایمنی دستگاه‌های ریخته‌گری تحت فشار (دایکست)» و «طرح ارتقای ایمنی و حفاظت فنی در بهره‌برداری از معادن (طرح پاسداشت یاد قربانیان معدن زمستان یورت)» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز