خبرگزاری کار ایران

کارگران حفاری شمال: می‌ترسیم سناریوی حفاری شمال در شمال به پایان رسد/روابط عمومی: تعطیلی داریم ولی تعدیلی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۴۲

کارگران حفاری شمال نگران زمزمه‌هایی هستند که از تعطیلی پایگاه بهشهرِ این شرکت خبر می‌دهد. این خبر را روابط عمومی شرکت تکذیب کرد و گفت: قرار نیست تعدیلی صورت بگیرد.

در روزهای گذشته کارگران شرکت حفاری شمال با ایلنا تماس گرفتند و در ارتباط با احتمال تعطیلی پایگاه شمال (بهشهر) این شرکت ابراز نگرانی کردند. این کارگران می‌گویند: این شرکت بین المللی که در عرصه حفاری در آب‌های عمیق در دریای خزر فعالیت خود را آغاز کرده بود، احتمال دارد به زودی پایگاه مادر خود  را از دست بدهد و در صورت تعطیلی این پایگاه، پرسنل آن بیکار می‌شوند و این اتفاق سال گذشته نیز  برای تعدادی دیگر از کارکنان این شرکت رخ داده است.

این کارگران می‌گویند: طبق توافق و صورتجلسه مصوب که خرداد سال قبل در استانداری  مازندران مابین نماینده شرکت حفاری شمال، شرکت نفت خزر (از طرف وزارت نفت) و استانداری صورت گرفت و  باتوجه به پیگیری‌های  شاعری (نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی) مقرر گردیده بود که پایگاه شرکت حفاری شمال تحت هیچ عنوانی تعطیل نگردد و نیروهای آن سازماندهی و پروژه جدید به آن واگذار شود ولی گویا این توافق قرار نیست عملی شود.

در همین رابطه، خاتمی (مسئول روابط عمومی حفاری شمال) می‌گوید: مدیریت شرکت تاکید دارد که تعدیل و اخراج نیرو نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه‌ای تمام نشده و کارگران در همه پایگاهها مشغول به کار هستند؛ می‌افزاید: اگر هم پایگاهی تعطیل شود، نیروهای آن تعدیل نمی‌شوند، بلکه به پروژه‌های جدید منتقل می‌شوند.

در عین حال کارگران حفاری شمال از عدم پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد کردند و گفتند: از سال گذشته مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم. روابط عمومی حفاری شمال در ارتباط با معوقات مزدی کارگران گفت: شرکت یکسری مطالبات وصول نشده دارد که به زودی وصول می‌شود و پس از آن مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز