خبرگزاری کار ایران

معطلی شرکتی‌های مخابرات کرمان برای بازگشت به کار/حکم هیات حل اختلاف کرمان اجرایی نشد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۸۳

38 نفر از شرکتی‌های مخابرات کرمان که از هیات‌های حل اختلاف اداره کار این استان، حکم بازگشت به کار گرفته‌اند، نتوانسته‌اند به سر کار بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، 38 نفر از پرسنل شرکتی مخابرات کرمان در ابتدای بهمن ماه سال گذشته از کار بیکار شدند؛ نماینده این پرسنل می‌گوید از آنجا که حاضر به امضای قرارداد غیرقانونی نبودیم و پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده بودیم، از کار بیکارمان کردند.

حالا بعد از چند ماه دوندگی و شکایت بابت بازگشت به کار، هیات حل اختلاف کرمان حکم به بازگشت به کار این پرسنل شرکتی داده است.

این پرسنل که طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری (شرکت خدمات اول) بودند، در هفته گذشته بارها به شرکت مخابرات استان کرمان مراجعه کردند؛ ولی با وجود اینکه حکم اداره کار مبنی بر بازگشت به کار را در دست دارند، نتوانسته‌اند به سر کار بازگردند.

نماینده این 38 نفر می‌گوید: به این بهانه که شرکت پیمانکاری فوق‌الذکر دیگر در استان کرمان فعالیت ندارد، ما را داخل اداره مخابرات راه ندادند؛ در حالیکه طبق حکم حل اختلاف از آنجا که شرکت فوق در سراسر ایران فعال است و ما هم کارگر دائمیِ طرف قرارداد آن شرکت هستیم، بایستی به سر کار بازگردیم.

این کارگر از مراجعات مکرر خود و همکارانش در طول هفته گذشته به شرکت مخابرات استان کرمان خبر می‌دهد و می‌گوید: به نظر می‌رسد مسئولان مخابرات قصد دارند قانون را دور بزنند و حکم اداره کار را نپذیرند؛ پس از اینکه ما را به داخل شرکت مخابرات راه ندادند، به مراجع قضایی مراجعه کرده و آنها در محل حاضر شدند؛ ما همه‌‌ی از سر بازکردن‌های مخابرات را با حضور ماموران قضایی صورتجلسه کردیم و قصد داریم دوباره به اداره کار بازگردیم و دنبال احقاق حق خود باشیم.

این 38 نفر که دارای مدارک دانشگاهی و سابقه کار در مخابرات هستند، از ابتدای سال جاری تاکنون بیکار بوده‌اند و با کش و قوس فراوان بازگشت به کار خود را پیگیری کرده‌اند، اما به نظر می رسد حکم اداره کار نیز نتوانسته مشکل آنها را حل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز