خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فنی - حرفه‌ای کشور اعلام کرد:

۵۴۰ هزار نفر از اتباع بیگانه آموزش فنی-حرفه‌ای رایگان دیدند

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۵۰

به گفته رییس سازمان فنی - حرفه‌ای کشور ۵۴۰ هزار نفر از اتباع بیگانه از خدمات آموزشی این سازمان استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمدامین سازگارنژاد در نشست بررسی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: در سازمان فنی و حرفه‌ای به تجهیزات، امکانات و فناوری نیاز داریم و اگر از اعتبار سخن می‌گوییم نیز به منظور دستیابی به این موارد است.

وی با اشاره به وجود نظام‌های آموزشی یکپارچه در دنیا، عنوان کرد: تعادل، توازن و نگاه راهبردی به انتقال مهارت‌های آموزشی در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه این سازمان در تعامل با صنعت و دستگاه‌های اقتصادی شکل گرفته است، گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی یک ریال فناوری آموزش مهارتی وارد کشور نشده است.

سازگارنژاد با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای یک سازمان آموزشی است، گفت: صنعتی که فناوری را خریداری می‌کند، می‌تواند فناوری‌های آموزشی را نیز خریداری کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی با صنعت گره‌ای غیرقابل گسست دارد، گفت: رابطه این سازمان با صنعت قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش اتباع بیگانه در کشور رایگان است که بر این اساس ۵۴۰ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند و سالانه هزار میلیارد تومان خرج آموزش اتباع بیگانه می‌شود لذا باید متولی بخش‌های آموزشی مهارتی در کشور مشخص باشد.

سازگارنژاد بر ایجاد پیوند بین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنعت تاکید کرد و گفت: راه ما هم‌افزایی با بخش‌های مختلف اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم آموزش باید سفارش‌مدار باشد، اظهار کرد: در حوزه همکاری با بخش‌های معدنی استان کرمان، امروز در بردسیر ساختمان بسیار بزرگی برای آموزش جوانان کارگاهی افتتاح شد.

وی گفت: ما منتظر هستیم که شورای اشتغال و برنامه‌ریزی استان کرمان به سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کند که در برنامه سال جاری این موارد را پیش‌بینی کنید.

وی اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای یک سازمان ملی است و آماده‌ایم که خود را برای رفع نیازهای موجود تجهیز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز