خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

تدوین طرحی برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی/برای تامین معاش بازنشستگان با چالش مواجهیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۰۶۰

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تلاش وزارتخانه متبوعش برای پایدارسازی تدوین طرحی جامع در مورد پایدار سازی صندوق‌های بازنشستگی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی) از تلاش وزارتخانه متبوعش برای پایدارسازی تدوین طرحی جامع در مورد پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی خبر داد.

ربیعی که صبح امروز به عنوان سخنران اصلی همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در مرکز همایش‌های پژوهشگاه نفت برای بازنشستگان کشوری سخنرانی می‌کرد، گفت: نمی‌خواهم سخنی از بحران صندوق‌ها بگویم اما معتقدم پاک کردن صورت مساله باعث کاهش قدرت خرید بازنشستگان شده است.

وزیر فاه ادامه داد: امروز در بحث امور مربوط به تامین معاش بازنشستگان با چالش‌های جدی روبروییم که امیدوارم آن را مدیریت کنیم.

وی در همین رابطه افزود: در تلاشم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی به هیات دولت ببرم که در دست انجام است تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق‌ها را در پی داشته باشد.

وزیر رفاه با یادآوری مناسبت امروز که روز بازنشستگی نام دارد، گفت: برای قشر بازنشسته فقط مساله مالی و حقوق مطرح نیست و نیاز داریم فرهنگ استفاده از بازنشسته و شان و منزلت و نقش او در اداره کشور را نهادینه و پایه‌ریزی کنیم.

ربیعی افزود: وقتی صحبت از صندوق‌های بازنشستگی می‌شود، گویی اینها فقط صندوق‌های کارپردازی هستند در حالی که تلاش کردم در چندسال اخیر این موضوع را نهادینه کنم که صندوق‌ها محل زندگی اجتماعی بازنشستگان هستند و باید روزنی ایجاد کنیم تا بازنشسته‌ها مسیر زندگی اجتماعی و فرهنگی خود را ادامه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در بازنشستگان وجود دارد و می‌توانیم ۱۰تا ۱۵ درصد رشد کشور را از طریق بازنشستگان دنبال کنیم، عنوان کرد: ۷۰درصد بازنشستگان ما سالمند محسوب نمی‌شوند و میانگین ورود به سن بازنشستگی در برخی صندوق‌ها ۴۸ سال است. ۳۰ میلیون سالمند در سال‌های نه چندان دور خواهیم داشت و نیاز است سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم خیلی راضی نیستم و هم خوشحالم، گفت: خیلی کارها باید انجام دهیم و عدم رضایتم برای این است که باید گام‌های بلندتری برداریم و خوشحالم که حداقل در این چهارسال توانستیم صورت مساله را بیان کنیم. ۳۵هزار میلیارد تومان بار مالی ناشی از کاهش قدرت بازنشستگان بوده که امسال توانستیم ۲۲۰۰ میلیارد تومان آن را جبران کنیم و هنوز راه درازی در پیش داریم.

ربیعی با بیان اینکه چهار سال گذشته سرمایه صندوق ۸۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: تصمیمات غلطی گرفته شده و صندوق‌ها موجودات بی‌گناهی هستند. ۴۰۰هزار ملیارد تومان در ۵۰سال هزینه تحمیل شده ناشی از این تصمیمات بوده که منابع آن دیده نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت یازدهم پرده از مساله صندوق‌ها را کنار زدیم و امروز مساله‌ها و راه‌حل‌های آن مشخص شده و امید است در دور دوم دولت مساله‌ها حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز