خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

بحران صندوق‌های بازنشستگی به حداقل رسید/درصدد رفع تبعیض از بازنشستگان هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۰۸۵

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دوازدهمین دوره روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: صندوق های بازنشستگی کشوری دچار چالش هایی است که امروز به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دوازدهمین دوره روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: صندوق‌های بازنشستگی کشوری دچار چالش‌هایی است که امروز به حداقل رسیده.

«محمود اسلامیان» با بیان اینکه متاسفانه یک عارضه اجتماعی در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد که آن هم واکاوی نشدن علمی مشکلات صندوق‌های بازنشستگی است، افزود: صندوق‌های بازنشستگی در دوره‌های گذشته واکاوی علمی و دقیق نشده‌اند.

به گفته وی، برای ترسیم مشکلات بازنشستگان از همه مدیران و پیشکسوتان و مشاوران بازنشسته استفاده شده است.

طبق اظهارات وی در 40 سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی تصمیم‌های علمی و کافی گرفته نشده بود و هزینه‌های زیادی را نیز متحمل شده بودند.

او در ادامه با اشاره به کاهش قدرت خرید بازنشستگان در دولت‌های نهم و دهم گفت: قدرت خرید بازنشستگان در دولت‌های نهم و دهم با تورم هماهنگ نبود.

او گفت: 67.7 درصد قدرت خرید بازنشستگان در این دولت‌ها کاهش یافته بود که در چهار سال گذشته تمام تلاش خود را برای کنترل آن انجام دادیم و هم‌اکنون به تناسب با تورم مستمری بازنشستگان افزایش یافته است.

به گفته اسلامیان، با افزایش سرمایه 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی 18.5 درصد مستمری بازنشستگان که در گذشته آسیب دیده بود، جبران شده است.

او گفت: جبران آسیب‌دیدگی مستمری بازنشستگان باعث امیدواری آنان شده است.

او در ادامه تصریح کرد: بخش دیگری از مشکلات موجود تبعیض بین بازنشستگان است که در حال برطرف کردن آن هستیم.

به گفته وی، در بین بازنشستگان کسانی هستند که در یک محل کار کردند اما با دو روش پرداخت مستمری مواجه هستند که این موضوع در یک بازه زمانی در حال اصلاح است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش خدمات رفاهی به بازنشستگان و افزایش وام 4 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: امسال به 300 هزار بازنشسته وام 4 میلیون تومانی تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه درباره پرداخت مستقیم مستمری بازنشستگان صندوق کشوری گفت: در 25 استان پرداخت غیرمستقیم مستمری داشتیم که امروز در همه استان‌ها پرداخت مستقیم انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز