خبرگزاری کار ایران

سازمان گزارشگران بدون مرز گزارش داد؛

زندگی کارگران رومانیایی در کارگاه‌های اروپایی محروم از دیدن آسمان و نور آفتاب

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۲۱۲

سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین گزارش خود در خصوص «وضعیت زیستی» کارگران رومانیایی که در کشورهای اروپای غربی کار می‌کنند، اظهار نگرانی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین گزارش خود در خصوص وضعیت زیستی کارگران رومانیایی که در کشورهای اروپای غربی کار می‌کنند، اظهار نگرانی کرده است.

بر اساس این گزارش، کارگران رومانیایی به علت نبود کار و سطح پایین دستمزدهای خود که در برخی از مناطق این کشور به زحمت به8 دلار می‌رسد، حاضر می‌شوند که در بدترین شرایط در کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا و سوئد کاری با دستمزد آبرومندان پیدا کنند.

این در حالی است که با وجود دریافت دستمزدهای بالاتر، به زعم سازمان گزارشگران بدون مرز، شرایط زیستی آنان در این کشورها «کاملا تبعیض آمیز» و «وهم انگیز» است چراکه آنها توسط دلالان و به صورت قاچاقی به این اروپای غربی منتقل می‌شوند.

انتقال قاچاقی این کارگران به اروپا موجب شده کارفرمایان آنها، برای اینکه با برخورد پلیس و جریمه‌های نقدی مواجه نشوند، آنها را تا دریافت مدارک لازم برای تردد در کارگاه‌های خود حبس کنند به گونه‌ای که برخی از آنها پس از بیرون آمدن از محیط‌های «غیر بهداشتی» این کارگاه‌ها مدعی شده‌اند که تا هفته‌ها از دیدن آسمان و قرار گرفتن در جلوی نور خورشید محروم بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز