خبرگزاری کار ایران

ربیعی مطرح کرد:

آمادگی هلدینگ‌ها و شرکت‌های وزارت‌کار ایران برای همکاری با شرکت‌های آلمانی

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۱۸۸

وزیر کار از آمادگی هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برای همکاری اقتصادی با شرکت‌های آلمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست تخصصی با کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان اظهار کرد: چهار صندوق در وزارت کار فعالیت می‌کنند با این مزیت که به شکل خصوصی اداره می‌شوند اما از حمایت دولت برخوردارند.

ربیعی خطاب به هیات آلمانی گفت: شما بخش خصوصی هستید اما دولت اقدام چندانی برای مذاکره با بخش خصوصی و طرف‌های خارجی آن نمی کند. در ایران، دولت به دلیل مزیت ناشی از سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها می‌تواند با بخش‌خصوصی کشورهای خارجی مذاکره کند.

وی افزود: صندوق‌های تامین اجتماعی در بخش‌های انرژی، ساختمان، بانکداری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل دریایی و بازرگانی فعالیت می‌کنند.

وی میزان سرمایه صندوق‌ها را ٣٣ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: برای ارتباط شما با شرکت‌های ایرانی آمادگی داریم. ایران با ٨٠ میلیون نفر جمعیت، مرکزی امن برای سرمایه گذاری است که ٣٠٠ میلیون جمعیت را در اطراف خود دارد و می تواند روابط تجاری با این کشورها را سامان دهد.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر این سازمانند که سالیانه بیش از ١٢ میلیارد دلار به آنان پرداخت می‌شود. اکنون ٤٢میلیون نفر زیر پوشش این سازمان قرار دارند.

نوربخش یادآوری کرد سازمان تامین اجتماعی از سال ١٩٣٠ میلادی کار خود را شروع کرد و در بخش های بیمه ای، درمان و سرمایه گذاری فعالیت می کند. این سازمان ٨٠ بیمارستان و ٤٠٠ مرکز درمانی دارد. همچنین ٤٢ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان هستند. هزینه سالیانه درمان این سازمان تا پنج میلیارد دلار است.

وی گفت: این سازمان ٩ هلدینگ دارد که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند که در بخش شستاست. همچنین هلدینگ هایی در زمینه گردشگری، رجا و بیمارستانی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز