خبرگزاری کار ایران

در جلسه شب گذشته مقرر شد؛

کارفرمای نوظهور متعهد به پرداخت دستمزدهای کارگران شد/بازگشایی کارخانه همچنان در بلاتکلیفی

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۲۸۹

به دنبال تجمع اعتراضی روز گذشته کارگران کارخانه نوظهور برای دریافت پنج ماه از مطالبات مزدی سال ۹۶ خود، کارفرمای این کارخانه متعهد شد یک ماه از مطالبات آنها را تا ۳۰ شهریور پرداخت کند.

جمعی از کارگران کارخانه نوظهور به ایلنا گفتند؛ پس از تجمع اعتراضی که روز گذشته (سه‌شنبه/27 شهریور) در محوطه این کارخانه برای دریافت پنج ماه از مطالبات مزدی برگزار شد، شب گذشته برای رسیدگی به مشکلات آنها جلسه‌ای با حضور کارفرما، مسئولان اداره کار و نماینده کارگران برگزار شد.

پس از پایان این جلسه؛ صورتجلسه‌ای تنظیم و با تعهد کتبی مدیریت قرار شد؛ یک ماه از دستمزد بیش از ۲۰ کارگر این کارخانه تا ۳۰ شهربور پرداخت شود.

کارگران نوظهور ادامه دادند: همچنین کارفرما متعهد شده است الباقی دستمزدهای کارگران را ماه به ماه پرداخت کند چراکه عدم پرداخت مطالبات کارگران موجب شده در آستانه فصل مهر و بازگشایی مدارس و آغاز به کار ترم تحصیلی دانشگاه‌ها، آنها در تامین هزینه‌های فرزندان خود با مشکلات فراوانی مواجه شوند.

مطابق صورتجلسه روز گذشته، کارفرما همچنین تعهد داده است؛ سه ماه از حق بیمه‌های کارگران را هرچه سریعتر به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند تا مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های کارگران رفع شود.

از طرفی ۶ نفر از کارگران این کارخانه چند ماهی است که باید بازنشست می‌شدند اما با تعلل مدیریت کارخانه در واریز حق بیمه‌ها، بازنشستگی آنان به تاخیر افتاد.

در جلسه شب گذشته در رابطه با بازگشایی این کارخانه تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز