خبرگزاری کار ایران

در بیانیه یک تشکل کارگری مطرح شد؛

بی‌توجهی به مطالبات، به اعتراض خیابانی منجر شد/ باید از کارگران اراکی دلجویی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۷۸۸

به دنبال حادثه اخیری که برای گروهی از کارگران کارخانه هپکو و آذر آب اراک اتفاق افتاد، تشکیلات خانه کارگر استان مرکزی بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال حادثه برخوردی که روز گذشته با کارگران معترض دو کارخانه هپکو و آذر آب در استان مرکزی رخ‌ داد، تشکیلات خانه کارگراستان مرکزی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه با یادآوری اینکه شکل‌گیری این اعتراضات صنفی نتیجه بی‌توجهی مسئولان مربوطه به مطالبات صنفی بر زمین مانده کارگران این دو واحد صنعتی است، از برخوردهایی که روز گذشته با کارگران معترض شده، انتقاد شده است.

در قسمتی از بیانیه تشکیلات خانه کارگر استان مرکزی آمده است: کارگر [کارگران هپکو و آذرآب] برای مطالبه‌ی حقوق حقه‌ی خود، مطالبات معوق ناشی از عدم دریافت چندین ماه حقوق که مسئولین به خواسته‌های آرام آنها توجه نکرده و از روی ناچاری و شرمندگی خانواده اعتراضات خود را خیابانی می‌کنند، مسئولین به‌جای همیاری آنها و دلجویی از آنها دستور برخورد با آنها را صادر می‌کنند و کارگران عزیز را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و کارگر عزیز، بجای بردن نان به خانه، با کبودی بدن و زخم صورت به خانه می‌رود، خانواده آن کارگر عزیز از خواستن خرجی زندگی، لوازم التحریر مدرسه قطعا صرف نظر می‌کنند.

این تشکل صنفی کارگری در دنباله بیانیه خود با مخاطب قرار دادن مسئولان دولتی می‌افزاید: خانه کارگر استان مرکزی ضمن محکوم کردن آنچه امروز بر این کارگران گذشت از دولت تدبیر و امید درخواست دارد  با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان دلجویی از کارگران و پرداخت سریع مطالبات آنها به استان مرکزی اعزام نموده و پاسخگوی حرکت ناشایست نیروهای انتظامی باشند که کارگران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در خاتمه بیانیه تشکیلات خانه کارگر استان مرکزی آمده است: آنها به کجا وابسته‌اند که می‌توانند چندین ماه حقوق هزاران کارگر را پرداخت نکنند و زندگی آنان را نابود کنند و امروز هم مورد لطف و عنایت قرار داده و کارگران را مورد ضرب و شتم قرار دهند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز