خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران حفاری شمال از تعدیلِ گروهی/ کارفرما:سکوی دریایی امیرکبیر ۲سال پیش تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۳۸۹

کارگران حفاری شمال نگران تعدیلها در این شرکت هستند. مدیر منابع انسانی شرکت می گوید: ۷۰ نفر را تعدیل کرده ایم و در حال بازنگری در چارت سازمانی شرکت هستیم.

در روزهای گذشته کارگران حفاری شمال که در پروژه‌های عملیاتی و ستادی این شرکت در حال کار هستند، با ایلنا تماس گرفتند و از تعدیل‌ها در این شرکت ابراز نگرانی کردند.

به گفته این کارگران در هفته گذشته تعدادی از پرسنل شرکت مازاد معرفی شده و تعدیل شده اند؛ کارگران نگرانند که دامنه این تعدیل‌ها در آینده نزدیک گسترده‌تر شود.

این کارگران پیش از این نیز از احتمال تعطیلی برخی دفاتر و ستادهای این شرکت، ابراز نگرانی کرده بودند.

علیرضا شفیعی (مدیر منابع انسانی حفاری شمال) در همین رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: سکوی دریایی امیرکبیر حدود دو سال پیش تعطیل شد؛ اما کارگرانِ آن در شرکت ماندند و دستمزد گرفتند؛ حال با توجه به این که برای این کارگران در پروژه‌های عملیاتیِ شرکت، امکان فعالیت وجود نداشت و حتی تعدادی از آنها مدتها در خانه بیکار نشسته بودند و دستمزد می‌گرفتند، حدود ۷۰ نفر از آنها را ترخیص کردیم.

این مقام مسئول در ارتباط با احتمالِ تعدیل‌های بیشتر گفت: در چند سال گذشته تعداد زیادی نیروی مازاد بدون کارشناسی جذب شده‌اند که تعداد آنها شاید بالغ بر هزار نفر باشد؛ اکنون قصد داریم در چارتِ سازمانیِ شرکت بازنگری کنیم و احتمال این وجود دارد که با توجه به وضعیت فعلی شرکت و کاهش درآمدها، تعدادی از آنها را تعدیل کنیم.

شفیعی که تعداد دقیق تعدیلی‌های احتمالی را ذکر نکرد، اظهار داشت: این بازنگری و تجدیدنظر در وضعیت نیروهای مازاد، فقط با هدف حفظ شرکت صورت می‌گیرد؛ چرا که در غیر این صورت، با توجه به کاهش قیمت نفت و کم شدن پروژه‌ها ممکن است ادامه فعالیتِ حفاری شمال با دشواری مواجه شود.

وی تاکید کرد: البته تجدیدنظر در وضعیت نیروهای مازاد، توسط یک تیم کارشناسی و با ارزیابی دقیق و حساب شده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز