خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

ایمنی و بهداشت کار مهمترین مسئله روابط کار است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۴۷۱

به گفته معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئله ایمنی و بهداشت محیط کار در کارگاه‌ها مهمترین دغدغه این معاونت است.

به گزارش ایلنا، احمد مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مظفری مدیر کل بازرسی کار، یوسفی مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی و شاکرمی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از پالایشگاه نفت تهران بازدید و با مهندس بابایی مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

مشیریان در بازدید از پالایشگاه نفت تهران(شهید تندگویان) با بیان اینکه در مسئله ایمنی و بهداشت محیط کار باید بسیار حساس بود، گفت: مسئله ایمنی و بهداشت محیط کار مهمترین دغدغه معاونت روابط کار در کارگاه هاست.

وی در ادامه تشکل‌های کارگری را بازوی کمک به مدیریت و رفع مشکلات کارگاه توصیف کرد و افزود: ممکن است تشکلات انتظاراتی را هم ایجاد نماید اما تحقق آنها به بهره وری و همچنین بالندگی منابع انسانی کمک خواهد کرد.

شاکرمی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این دیدار با بیان مطالبی در خصوص ساختار، ایمنی، رفاهیات و بهداشت کارگاه ها تصریح کرد: طرح طبقه بندی مشاغل که در  پالایشگاه نفت تهران در حال پیگیری و اجراست، کمک خواهد کرد تا این شرکت در  مسائل ساختاری، ایمنی، رفاهیات و بهداشت بهتر از گذشته و با استانداردهای روز دنیا فعالیت نماید.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران ایمنی و بهداشت کارگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار داریم شرکتها در این خصوص با اداره بازرسی کار همکاری بیشتر و هماهنگی های پر رنگ تر از گذشته داشته باشند.

مهندس بابایی مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران این پالایشگاه را اولین پالایشگاهی که با مدیریت ایرانی آغاز بکار کرده است، دانست و اظهار کرد: پالایشگاه نفت تهران برای دومین سال پیاپی جایزه مدیریت سبز را دریافت کرده و  توازنی بین درآمد پالایشگاه و آلایندگی آن ایجاد کرده و برنامه ریزی دقیقی در این راستا انجام داده است.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه در سال ۱۳۹۴ توانسته با ۴ برنامه کاهش آلودگی محیط زیست میزان CO۲ را کاهش دهد، گفت: برای کاهش CO۲ تا سال ۱۴۰۰ نیز یازده برنامه درحال اجرا و برنامه‌ریزی دارد و انتشار گاز متان از سال بعد در این پالایشگاه به صفر خواهد رسید.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص های مدیریتی در مدیریت پالایشگاه، خاطرنشان کرد: لزوم پیش بینی سود پایدار در اوضاع نابسامان مالی شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی موجب شده است تا شرکتهای مختلف برای الگوبرداری از فرآیندهای آموزشی از این پالایشگاه بازدید نمایند.

بابایی از طراحی نرم افزاری خبر داد که پالایشگاه تهران در جهت تعیین اهداف و استراتژی خود از آن سود می برد، و افزود: بکارگیری این نرم افزار در کنترل، نظارت و پایش مستمر برای افزایش کارآیی و بهره‌وری نقش بسیار موثری داشته است.

وی کارکنان پالایشگاه نفت تهران را سه هزار نفر اعلام  و اظهارکرد: این شرکت در سال ۱۳۴۴ تاسیس شده و با ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه در روز فعالیت می‌کند و جزو ۶ پالایشگاه عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت است. تولیدات آن شامل گاز سوخت، نفت کوره، ‌سوخت هواپیمای جت، گاز مایع، سوخت هواپیمای معمولی، نفتا، بنزین و نفت سفید و گازوئیل می باشد.

مدیر عامل پالایشگاه نفت تهران، این شرکت را جزو پالایشگاه های خصوصی کشور دانست و تصریح کرد:  ۹۰ درصد سهام این پالایشگاه مربوط به سهام عدالت است و ده درصد باقی در بورس خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز