خبرگزاری کار ایران

در بیانیه یک تشکل صنفی معلمان به مناسبت اول مهرماه مطرح شد؛

لزوم رفع تبعیض در دستمزدِ پرسنل آموزشی/«اصلاحات» نیازمند بودجه عادلانه برای آموزش است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۷۱۴

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای به مناسبت اول مهرماه، خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیانی سراسر کشور، به مناسبت اول مهرماه و روز بازگشایی مدارس بیانیه‌ای منتشر کرده‌است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مهر اگر چه آغاز فصل خزان است اما در دفتر زندگی معلمان فصل شکفتن است. در همان نقطه‌ای که خزان طبیعت از راه می‌رسد شروعی دوباره از جنس بهار دانش و آگاهی رقم می‌خورد. ما مهر را چنان باشکوه می‌خواهیم که همه‌ی کودکان از رسیدنش سرشار از شادی شوند و معلمان به خاطرش لحظه‌شماری نمایند و خانواده‌ها هیچ دغدغه‌ای بابت کیفیت و کمیت آموزش و تربیت فرزندان خود نداشته باشند.

در بخشی دیگر از این بیانیه می‌خوانیم: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، محور مطالبات خود را به بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش اختصاص داده است .شورای هماهنگی انتظار دارد فرهنگیان کشور در مهر امسال بتوانند این پیام را به مسئولان کشور برسانند که بدون در نظر گرفتن بودجه‌ای عادلانه امکان اصلاحات در ساختار نظام آموزشی وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه این تشکل صنفی معلمان به بیان مطالبات خود از سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه پرداخته و آورده‌ است: قوه قضائیه با اصلاح نگاه خود به خواسته‌های صنفی معلمان، قوه مجریه با اختصاص بودجه‌ی عادلانه به آموزش و پرورش و توجه به آموزش رایگان و با کیفیت (اصل ۳۰ قانون اساسی)، جمع کردن بازار مکاره موسسات مافیایی کنکوری، توجه به فضای فیزیکی مدارس و امکانات و تجهیزات آموزشی آنها خصوصا در مناطق محروم، برنامه‌ریزی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل  به‌ویژه دختران، رفع تبعیض در حقوق معلمان شاغل و بازنشسته و معلمان آزاد و قراردادی با دیگر کارکنان دولت و از طرف دیگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز با نظارت مسئولانه بر عملکرد دو قوه‌ی دیگر جهت تحقق حقوق مادی و معنوی دانش آموزان و معلمان این سرزمین، مهربانی را در آغاز مهر رقم زنند و پویایی و شور و نشاط زندگی را به آموزش و پرورش کشور باز گردانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز