خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران هپکو مقابل استانداری استان مرکزی/وزارت صنعت با نمایندگان کارگران تشکیل جلسه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۹۴

گروهی از کارگران کارخانه هپکواراک در ادامه اعتراضات صنفی روزهای گذشته خود، صبح امروز شنبه(اول مهر) مقابل ساختمان استانداری استان مرکزی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران معترض کارخانه هپکو اراک در ادامه اعتراضات صنفی روزهای گذشته خود، صبح امروز (یکم مهر ماه) با تجمع در مقابل ساختمان استانداری مرکزی در شهر اراک خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

یکی از کارگرانی که در این اجتماع صنفی حضور داشت، گفت: در واکنش به محقق نشدن وعده پرداخت مطالباتمان و همچنین نامشخص بودن وضعیت کارخانه اینجا جمع شده‌ایم و از مسئولان می‌خواهیم به مشکلاتمان رسیدگی کنند.

وی در ادامه در تشریح اتفاقاتی که باعث شده است تا او و همکارانش تجمع کنند، گفت: بعد از آنکه در روز ۱۳ خرداد ماه، مالکیت این واحد صنعتی از سوی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی به را به سهامدار جدید واگذار شد، مسئولیت پرداخت ۴ ونیم ماهه مزد کارگران نیز به عنوان یکی از تعهدات کارفرمای جدید تعیین شد که هنوز محقق نشده است.

به گفته وی، قرار بود براساس تعهدات کارفرمای جدید تا پایان خرداد ماه همه معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران پرداخت شود اما تا به امروز کارفرمای جدید اعلام کرده است که توان مالی کافی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران را ندارد.

وی بابیان اینکه در زمان واگذاری اهلیت مالک جدید توسط مسئولان مربوطه تایید شده بود، یادآور شد: به دنبال برپایی دور نخست اعتراضات کارگران هپکو اراک که در سال نود‌وپنج اتفاق افتاد، سازمان خصوصی سازی، سهامدار سابق را به دلیل نداشتن اهلیت برکنار کرد اما در وضعیت مطالبات آنها تغییری ایجاد نشد.

در این رابطه محمدتقی آبایی (مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) ضمن تایید اجتماع کارگران هپکو مقابل ساختمان استانداری مرکزی از برگزاری جلسه‌ای خبر داد که قرار است برای بعداز ظهر امروز میان نمایندگان کارگران و مسئولان وزارت صنعت تشکیل شود.

آبایی با یادآوری اینکه در کارخانه هپکو حدود ۹۰۰ کارگر پیگیر مطالبات مزدی خود هستند، افزود: قرار است امروز بعدازظهر چند نفر از نمایندگان کارگری این کارخانه به همراه تعدادی از مسئولان استانی همانند استاندار و رئیس اداره کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی جلسه‌ای با وزیر در محل ساختمان وزارت صنعت معدن برگزار کنند.

وی در ادامه گفت: کارفرمای فعلی شرکت هپکو به تعهدات قانونی خود در پرداخت مطالبات معوقه کارگران پایبند نبوده به همین دلیل این کارگران به دلیل مشکلات مالی مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

به گفته وی؛ مجموع مطالبات مزدی کارگران این واحد صنعتی به ۵ ماه می‌رسد و در مجموع این کارگران حدود ۸ میلیارد تومان، طلبکارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز